מעורב הופס ליום שני: לוקה, לברון, אזהרה אחרונה ל-GLAL וברוך רובין, והפינה הפוליטית שלי / מנחם לס

1.האם לוקה בדרך להיכנס ל'עשירייה הגדולה' של שחקני NBA בכל הזמנים? והלבן השני בטיבו אחרי לארי?

לוקה כבר הופך לשחקן הלבן השני ללארי בירד שהשחקנים השחורים כה אהבו והעריצו, והוא רק בן 21

השלשה של לוקה עם הבאזר השאירה אותי פעור פה לכמה שניות טובות.

לא האמנתי למראה עיני. הוא נישמר ע"י רג'י ג'קסון, שומר מצויין. איך, בשם אלוהים, הוא נתן ללוקה את כל הרווח לזריקה שהיא הזריקה על כל הקופה?

תנו מבט:

(שאק IS NOT IMPRESSED? אז שאק, אתה מוזמן TO SHAQ לי ב'תחת)

לוקה היה עייף ורצוץ. הוא בקושי התרומם מכסאו אחרי הטיים-אאוט של קרלייל עם 3.7 שניות לסיום, אחרי שהקליפרס עשו פאול שהיה מותר להם. ואז הוא ניכנס לאזור הפאול של הקליפרס, יצא לקבל את הכדור, נע צעד אחורה שהשאיר את רג'י ג'קסון אולי 2 מטרים ממנו, וכשלוקה התרומם לשלשה, לרג'י לא נותרה תפילה לחסימה.

אגיד זאת פשוט ולעניין: זה היה המשחק ה-GUTSY ביותר שראיתי מלוקה, ואני מתקשה לחשוב על שחקנים אחרים שאחרי משחק של 46 דקות, 40 נק' ב-18 מ-31 ו-3 מ-9 מהטריי, עלו לשלשה שעשתה לו 4 מ-10 מהטריי. וה-40 קפצו ל-43, וה-"L" הפך ל-"W" עם הבאזר. וזה נגד אחת ההגנות הטובות ביותר ב-NBA!

כל השחקנים, המאמנים, ואפילו הדמויות של הקהל ביציעים רצו לחבק את הילד בן ה-21 הזה שבא לך לחבק אותו. החיוך שלו שווה זהב. הוא משחק בכיף ובעליזות. הוא בוכה יותר מדי לשופטים אבל במקרה שלו אני סולח לו. והכל על עקב שהוא נקע לפני יומיים, אבל לילדים נקעים כאלה הם לא סיפור. האמינו או לא, אבל עד שעה לפני שריקת הפתיחה לא היה ברור אם הוא ישחק. בסופו של דבר הוא שיחק – ועוד איך שיחק, ודווקא פרוז' היה זה שהחמיץ את המשחק בגלל פציעה.

אחרי המשחק מאמנו ריק קרלייל אמר לטיווי-

"He's a bad boy. He's a tough dude, man. He's a gamer. That's how he is."

קרלייל, שאני מחשיב כמנהיג היורמים של מאמני ה-NBA לא יכול היה לומר זאת טוב יותר.

ללוקה עזרו ROLE PLAYERS כמו טים הרדאוויי עם 21 נק', ובעיקר טים בורק שהיה מצויין עם 10 מ-14, 4 מ-5 מהטריי, ל-25 נק'. אבל המשחק שייך ללוקה במשחק האמיץ והטוב ביותר שראיתיו משחק אי-פעם. אז היום, כשהוא בן 21 ו-117 יום, לוקה הוא היום חבר של לברון ג'יימס כשחקן היחידי מתחת לגיל 22 שקלע 30 נק' עם טריפל-דאבל במשחק פלייאוף. הוא גם חבר בכיתה של מג'יק ולברון כשחקנים היחידים בני ה-21 שקלעו בפלייאוף יותר מטריפל דאבל אחד: מג'יק עשה זאת 5 פעמים. לוקה ולברון פעמיים.

אני מקווה שללוקה נשארו מספיק משחקי פלייאוף לפני שהוא בן 22 – הווה אומר כאן, בבועה, להגיע למספר של מג'יק!

הנה עוד זווית של קליעת הנצחון:

2. מה שלברון עשה שלשום צריך להיכתב ב'ספר הזהב' של הכדורסל

אני לא יודע בדיוק כיצד לומר זאת, אבל אני רואה פתאום לברון אחר מזה שלמדתי לשנוא.

הוא יותר עליז, יותר 'חגיגי', יותר נהנה מהמשחק מאשר ראיתי אי-פעם, ואפילו מעט יותר שובבני. הדבר שקלטתי מניצחון הלייקרס על פורטלנד הוא שאולי לראשונה אי-פעם בקריירה שלו הוא נהנה – ממש – לשחק.

הוא משחק כאילו שאין לו דבר להוכיח. אני חשבתי לתומי שהוא ירגיש את המשא הכבד מכולם כאילו הוא "חייב" להביא ללייקרס אליפות. הוא משחק בדיוק ההיפך. לא צועק, לא תוקע מבטים מלוכלכים בחברי קבוצתו שלפעמים שוגים, ונראה ממש אחד מהחברה. אולי מבוגר מהם בכמה שנים, אבל נראה קליל ומקפץ כמו הצעירים ביותר בקבוצה.

זהו דבר נוסף שגיליתי, להפתעתי: הוא נראה לי בכושר הגופני הטוב ביותר שהיה בו אי פעם. משחק 35-40 דקות בהכי כיף בעולם. נראה טרי, רענן, וממש פורח ככל שהמשחק מתקדם.

הוא קלע את 38 הנקודות שנראו לי הקלות ביותר בקריירה שלו, כשאפילו הזריקה מה-3 נראית הרבה יותר טבעית מאשר בעבר, ושהוא הפך בבועה לשחקן הגנה מצויין אנחנו כבר יודעים.

אז אתם יודעים מה?

זה לא הכי מגוחך, אבסורדי, ובומבסטי לומר שאולי לברון משחק עתה בגילו המופלג את הכדורסל הטוב ביותר בחייו.

3. אני חייב להודות שדונובן מיצ'ל הוא חתיכת שחקן! (הוא היה נפלא הערב נגד דנבר) – ממש, אבל ממש MVP!

רק למייקל ג'ורדן ואלן אייברסון היו משחקי 50 רצופים בתולדות הפלייאוף. עכשיו גם לדונובן.

4. עוד TIDBIT מהמשחק: מונטרזל הראל צועק לעבר לוקה "WHITE BOY"

אנחנו כמובן לא שמענו אבל שם כולם שמעו.

בתקופה זו של מהפכה חברתית, שכחנו שישנה גם גזענות הפוכה. השחוריחם מכנים אותנו בכדורסל "WHITE BOY" כפי שאנחנו הלבנים מכנים אותם בחום המשחק "N…" ומה לא.

מה שאהבתי היה שבתום המשחק, ואחרי שהרוחות נרגעו, הראל ניגש ללוקה, חיבק אותו, והתנצל כשהוא אומר 'לא היתה כאן כל כוונה', ולוקה עונה לו, "כמובן. DON'T WORRY. WE ALL DO SOMETIMES THINGS LIKE THAT". הם שוב התחבקו, והסיפור ניגמר.

5. אזהרה ל-GLAL ולאחרים המשתמשים במילים משמיצות, מבזות, ומכפישות (שבינתיים מלבדו – אין)

הנה התגובה מאתמול של גולש הפוחד להופיע בשמו האמתי:

**********************

Glal

התחבר למערכת כדי להשתתף בדיון 23 אוג 2020 10:28:35

בלי קשר לבעד טראמפ או נגד, בלי קשר לברוגדון או מיטצ׳ל – הדיעות שלך מנחם שוות כקליפת השום, כל רבע שעה אתה משנה עמדה, תמיד לא מכיר ומסלף את העובדות, תמיד מתלהם ותמיד מדבר שטויות. בנוסף לכל המעלות הנ״ל אתה גם שקרן סדרתי (למי ששכח שסיפרת את השקר על עונת המלפפונים ועוד עירבת את אישתך המנוחה בשקר הזה.. כמה נמוך..). המדור שלך מאוד מבדח זה בטוח – טירחונים לא מבוססים מאדם עם דמיון פעיל.

************************

אני אף פעם לא שקרתי במודע באתר, או בכל קריירת הכתיבה שלי בעתונות ישראל. בקיץ של 1962 או 1963 נסעתי עם אשתי רינה ז"ל לאן שהוא באוהיו בסביבות העיירה ווסטר, ואני בלחץ כי עלי לכתוב טור ל'חדשות הספורט' ואין לי מושג על מה לכתוב. אפילו על בייסבול כתבתי מדי פעם. אינטרנט לא היה, בטיווי לא הראו דבר, וטורי הספורט בעיתונים המקומיים היו בני 2-3 טורים, כמו בעתוני ישראל.

לפתע אנחנו עוברים ולצידנו שדה מלפפונים עד להיכן שהעין רואה. מיד קפץ לי לראש לכתוב לעתון על הקושי לכתוב ב'עונת המלפפונים הזאת'. לא חשבתי על כך יותר. אבל ה'עונת מלפפונים' שלי הודפס בחדשות הספורט ומשך השנים הפך למין מושג שאחרים השתמשו בו, וכפי ששמעתי אפילו בכנסת.

היו קנאים ושונאים (ברוך השם לא חסרים כאלה) שטענו שאני לא הראשון. שבשנת 1800 או משהו כזה איזה הונגרי כתב משהו כזה ואפילו הביאו ציטוט בהונגרית שהיתה בו המילה 'מלפפון' (לפי 'האשמה'). הציטוט אפילו לא היה קרוב למה שאני כתבתי והתכוונתי.

זה בקשר למסר של גלל המאשים אותי ישירות בשקר, כשמה שהוא מתאר (ומכניס את אשתי שניפטרה ב-1973 בגיל 35, כשהיא משאירה שתי יתומות בנות 6 ו-3 והוא לא מתבייש להוסיף אותה למסר).

אני גם לא מבין אנשים כמוהו הנכנסים כבר שנים לאתר שהוא בבעלות אדם שהם מבזים ומקללים. אמנם יש לי צוות עורכים שתוך כמה שנים מעטות יירשו את האתר, ואולי ישנו את דרכו ומהותו, אבל כל זמן שאני חי, ומסוגל, אני הוא הבוס הראשי, ואני בטוח שאישיותי מתבטאת בהרבה דברים באתר. האתר אינו שמרני, אינו 'אדוק', אינו חסיד של צורה קבועה בשום דבר – לא בסגנון, לא באורך הפוסטים, לא בכותרות, לא בתמונות, ולא בדרך מחשבה – כל עורך וכל איש צוות, וכן כל מתנדב, חופשי לנפשו לכתוב כלבבו וסגנונו. אין לנו אפילו עורך שפה, ואם ישנן שגיאות בעברית, בדקדוק, או בארגון המאמר – שיהיו.

זה אני. אבי הביולוגי הוא ייקה, אבל אני הכי רחוק מייקה שאפשר להיות. האתר הוא בהרבה צורות, פורמות, אופי, וקלסתר – אני. לא הכי מסודר, לא הכי מאורגן, ולא הכי מסוגנן. הוא מורץ גם ע"י 100% מתנדבים שכל אחד חופשי לנפשו ב-100% לכתוב כאוות נפשו ללא כל הוראות מלמעלה. האתר קיים כבר למעלה מתריסר שנים ומלבד כתב אחד, לא הוצאתי מהאתר אף אחד אחר. יש לנו מעל 55 כתבים היום, ובוודאי היו לנו עוד איזה 20-30 שעזבו בגלל סיבותיהם-הם, אבל אנחנו חיים ומסתדרים מצויין אחד עם השני ללא כל 'פקודות' או 'הוראות'. מקסימום הצעות.

אז בשם אלוהים, מה עושה אחד בשם גלל באתר הזה יום-יום? למה שלא יעבור לוואללה? כיצד אפשר להכפיש בצורה כזאת את הבעל והבוס הראשי, ולהישאר באתר ככותב קבוע?

אז גלל, אתה לא תישאר כאן אם לא תשנה את סגנון תגובותיך. ואם פתאום תופיע בשם אחר, אז השם האחר יעוף מפה. אנחנו לא עושים הצבעות על דברים כאלה. יש לנו עורך שהוא אחראי על התגובות באתר, אבל כל אחד מהעורכים יכול למחוק כל מגיב שעובר את הגבול. עשינו זאת עד עכשיו רק פעם אחת או פעמיים. אני מקווה שלא נצטרך לעשות זאת שוב.

6. ברוך רובין

אני מזהיר כאן את ברוך רובין – אדם כמעט בגילי – שהתחיל כאחלה גולש, אבל לאט לאט שפתו הפכה לצינית יותר ויותר, לגלגנית על כל מי שלא חושב כמוהו, ותגובותיו הפכו מלאות אירוניה, סרקזם, ועוקצניות.

הוא גם מגיב כאילו שהוא המבין הגדול וכולם – מאמנים, פרשנים, ומי לא – הם חסרי מושג. לי זה לא מפריע. את רמת ההבנה שלו בכדורסל גיליתי כבר מזמן. אם הוא מחשיב את עצמו למומחה כזה גדול אז בכיף, שיעורב לו.

לי אין בעייה עם זה. גם הקוריוז אוהב ללגלג, אבל בצורה משעשעת לפעמים. עד כאן אין לי בעייה.

אבל כשכמעט בכל מסר שלו בנוגע לכל מה שאני כותב על טראמפ הוא מאשים אותי בשקרים, זה סיפור אחר. אז ברוך, בפעם הבאה לפני שאתה מאשים אותי בשקרים לפני שאתה מברר איתי בפרטיות – אתה עף מהאתר כמו טיל.

הדבר היחיד שבו אולי טעיתי היה לפני ארבע שנים, כשאולי פעם כתבתי שהצבעתי עבור טראמפ, ופעם אחרת כתבתי שהצבעתי עבור הילרי קלינטון.

האמת היא שאני לא זוכר עבור מי הצבעתי. בחודשים האחרונים לפני הבחירות דעתי השתנתה כל כך הרבה פעמים, שאני ממש לא זוכר במי בחרתי. ברוך האשים אותי, לכן, בשקרים לפחות מב-20 או 30 מסרים שלו.

אם יהיה עוד מסר אחד כזה מבלי לברר קודם אישית, זה יהיה גם המסר האחרון שלו באתר.

7. מה הסיפור הפוליטי של חיי? (מכאן והלאה אני מוריד את החלק הפוליטי ב-90%, ואחרי הבחירות חוזר ל-0%)

אחרי שמשך 50 שנה בארה"ב הצבעתי למועמד הרפובליקני, לא אבחר בו יותר כי הוא דונלד טראמפ. אני תמיד הייתי מין 'ימני'. גדלתי בבת-גלים, שכונה של 'בורגנים' ואצ"לניקים. הכל היה ציונים כלליים, חרות, אצ"ל, לח"י, ואפילו ראש 'המוסד' היה בת-גלימי – איסר בארי. בנו איתי, שנה מבוגר ממני, גר כמוני על שפת הים ברחוב 'חוף התכלת' כמה בתים ממני. הלכנו לדוג ביחד ותפשנו גלים ביחד. מגיל 6 או 7 הייתי חבר ב'מכבי הצעיר', ויש ברשותי תמונה מאז מחזיק בדגל המכבים.

כשבן כיתתי צבי סגל – שהיה אלוף ישראל ב-100 מ' גב – החליט לשחות עבור הפועל חיפה עשינו עליו 'חרם כללי' (אגב, עוד בן כיתה היה אלוף הארץ – עוזי בק – ב-100 מ' חתירה, והיה עוד אלוף בכיתה – מנחם רוזנברג – אח"כ לס – שהיה אלוף הארץ ב-50 מ' חזה לילדים בני 10, כשהתחרות התקיימה ב-1946 בין שני מצופים בכנרת).

אותו דבר קרב בבת גלים לרובי מיאנג – 5 שנים צעיר ממני – שהחליט לשחק בהפועל חיפה (ואח"כ היה קפטן נבחרת ישראל, ואז שחקן שלי באוניברסיטת 'אדלפי', לפני 2-3 שנים ב'קוסמוס' עם שפיגלר ופלה). הוא הפך למין "לא שייך לבראנז'ה", אבל כמה שנים אח"כ בת גלים השתנתה ולאיש כבר לא היה אכפת. אני גרתי כבר בקרית טבעון.

תמיד הייתי 'ציוני כללי'. ספרתי משך שנים על גבי שנים כמה שחקני מכבי והפועל היו בנבחרת. הייתי שפוט – ממש שפוט – של מכבי חיפה בכדורגל. כשבטבעון לא היה 'מכבי' אלא רק 'הפועל', ולבשתי את גופיית 'הפועל קרית-עמל' (לפני שהפכה לקרית טבעון) הרגשתי ממש מוזר. משונה. היה משהו חריג במה שלבשתי. ממש משהו נוכרי. לקח לי זמן רב להתרגל. אבל אח"כ בהפועל גבעות-זייד בכדורגל, ואז בהפועל בלפוריה (עונה אחת לפני הצבא) זה כבר לא שינה דבר.

במכון וינגייט – את השנה הראשונה למדנו ב'מחנה יונה', היום, נדמה לי, 'גן העצמאות' לצד מלון הילטון ברח' הירקון; את השנה השנייה חנכנו במכון וינגייט החדש ו'המפואר' (אז הוא לא היה כזה מפואר…) – היינו כיתה של 35, כמעט כולם ללא יוצא מין הכלל אוהדי הפועל. רק שניים – אלכס דלין ואני – היינו מכביסטים. אלכס, אגב, עד היום חברי הטוב ביותר, הוא היום יו"ר עמותת מכבי ת"א בגילי – 83. כולם היו אוהדי הפועל כי כמעט כולם היו קיבוצניקים, מושבניקים, והעירוני היחיד – מיכה קניץ – חבר יקר עד היום, היה שוער הכדורמים של הפועל חיפה, שעד היום נחשב לגדול שוערי הכדורמים של ישראל בכל הזמנים. הוא היה איש הפועל כל ימי חייו, ואנחנו עדיין נפגשים במכמורת, שם הוא גר, ועד לפני איזה עשר שנים היינו עדיין תופסים גלים.

היתה לאלכס ולי שנתיים של 'מלחמה' (אבל לרוב ברוח טובה) של מכבי נגד הפועל.

87. ארה"ב: ארה"ב נגד בריה"מ, ועכשיו נגד רוסיה וסין

בארה"ב המשכתי לעשות 'חישובי מכבי-הפועל' מרחוק, וחישובי 'ארה"ב נגד בריה"מ', ועתה "ארה"ב נגד רוסיה", ועכשיו נעשה יותר קשה כי זה לא רק בספורט, ועתה נוסף גם "ארה"ב נגד רוסיה+סין".

משך כל שנותי בארה"ב הצבעתי "רפובליקני". עבורי ארה"ב היא המדינה הקפיטליסטית, אור לאומות החופשיות, הנאורות, המערביות, וה'דמוקרטים' תמיד נחשבו עבורי קצת כמו 'הפועל'.

השינוי אצלי לעבור מהימין לכיוון האמצע לא קרה בגלל ארה"ב אלא קרה בגלל ישראל. למעשה לנשיא אובמה היה חלק גדול בזה.

אני לא מדבר על נשיאותו בגדול. אני יודע ומכיר את כל השגיאות שעשה, אבל הוא צדק בדבר אחד – בקשר לישראל. בגלל זה התחלתי להשתנות.

9. אובמה

השינוי אצלי החל עם אובמה. לא הצבעתי עבורו אבל התחלתי לחבב אותו יותר ויותר כי הוא איש NBA, ואהבתי את ה-'OBAMA CARE' שלו שהציע ביטוח רפואי למיליוני בני אדם שהיו ללא ביטוח רפואי, ביניהן שתי חברות שחורות של גייל, אימהות חד-הוריות, שפעם היו דיירות בבתי המגורים שלנו בהמפסטד, לונג-איילנד.

אני אף פעם עד עכשיו לא דברתי על פוליטיקה ישראלית. בתור אמריקאי אני תמיד הרגשתי שזו אינה זכותי. אבל ההתכתבות הזאת באתר גרמה לי היום להביע את דעתי פעם אחת, ואני ממקווה שתהיה זו הפעם האחרונה.

אני לא האמנתי, ואני עדיין לא מאמין, שאובמה היה אנטי-ישראלי. כל התמיכה האמריקאית בישראל משך 8 שנות נשיאותו המשיכה בדיוק כפי שהייתה. הוא היה נגד ההתנחלויות? בוודאי. הוא האמין שזה הבסיס לחוסר השלום באזור. אבל מכאן ועד להגדיר את ממשלו כשונא ורודף ישראל המרחק גדול מאד. למעשה ממשל אובמה היה אחד הידידותיים לישראל מכולם. נתניהו אמר בעצמו ש-"ממשל אובמה נתן לישראל את חבילת הסיוע הצבאי הגדולה ביותר שארצות הברית נתנה מעולם למדינה כלשהי" (ציטוט שהועתק והודבק). זה שביבי התקיף את אובמה בהרבה הזדמנויות בגלל ההתנחלויות זה סיפור אחר. ממשל אובמה היה ממשל שטובתה של ישראל הייתה חשובה בעיניו, אבל מדיניות הכיבוש והשליטה בעם אחר לא הייתה מקובלת עליו. ממשלו היה נגד ממשל ביבי המשקיע סכומי עתק עבור קיום התנחלויות מבודדות בתוך לב אוכלוסיה פלסטינאית.

אובמה האמין שההתנחלויות מהוות מכשול לשלום וכי על ישראל והפלסטינים לחתור להסכם מדיני שבסיסו רעיון שתי המדינות. זוהי דעתי ב-100% ולכן הצטרפתי למחנהו, למרות שלא בחרתי בו בבחירות הראשונות כי לא הכרתי אותו, ובבחירות השניות הייתי בישראל.

אני התחלתי לאהוד את אובמה בגלל מדיניותו זו. אני האמנתי, ואני מאמין, שלבתי סיגל ונכדותי דריה, טלי, ורומי הגרות בהוד השרון, תהיה מדינה טובה יותר ובטוחה יותר לחיות בה, אם תהיינה שתי מדינות. כי אז ישראל לא תיאלץ להילחם כל הזמן על מעמדה, ובנוסף יתחיל דומינו של ארצות ערב שתרצינה לחתום הסכמי שלום עם ישראל.

אני התחלתי להאמין שכישראלי-אמריקאי אני לא מוכן להיגרר אחרי נתניהו שניסה לתת לנו כאן 'ברירה' לבחור בין אהדה לאובמה לבין אהבה ותמיכה בישראל. זאת הייתה התקופה שהתחלתי להרגיש התנגדות לביבי. אני, אישית, הרגשתי שאובמה הוכיח את מחויבותו לביטחונה ושגשוגה של ישראל, והעובדה שהדרך שהוא האמין שכך זה יכול לקרות לא התאימה לשרטוט של נתניהו, לא הפריעה לי. להיפך.

אני כמעט מיד עם הממשל החדש של מנהיג שחור הרגשתי אז שאזרחי ישראל לא צריכים לחשוש מיוזמתו של מאובמה. להיפך. לייחל להן, ואם הצבעתי עבור הילרי קלינטון – שוב, אני נשבע שאינני זוכר – היא הייתה בוודאי ממשיכה במדיניות זו. כבר אז ידעתי שטראמפ לא יעשה מאומה כי הוא – כבר אז ידעתי – רק מדבר ולא עושה. ידעתי שהוא יישב בצד, יצהיר הצהרות, וביבי, בינתיים, יעשה מה שטוב לו.

אז כן, בשנים האחרונות הפכתי 'ימני' הפונה לעבר המרכז, ובגלל טראמפ אני בוודאי אצביע עבור ג'ו ביידן, שהיה חלק חשוב ממדיניות אובמה.

10. קיבוץ הראל ואיך בני אמדורסקי – אח"כ 'צמד הדודאים' – גנב ממני את חברתי (סתם חתיכת טריוויה)

בהקדמה לספרי 'חיצים ובונבונים' כתבתי ספור שלם על "מלחמתי" – צעיר בן 15 – נגד כל קיבוץ 'הראל' שהיה אז השמאלני ביותר מבין קיבוצי הקיבוץ הארצי, ובני אמדורסקי ('צמד הדודאים') היה אחד מהנועזים והקיצוניים שבהם. המלחמה היתה על 'מי ינצח את אולימפיאדת הלסינקי ב-1952 – בריה"מ או ארה"ב. כל הקומוניסטים של הראל (אני לא מגזים) צהלו כל בוקר כשעיתון 'על המשמר' הופיע עם כותרות ענק על ההצלחה הסובייטית בימי האולימפיאדה הראשונים, וכל הקיבוצניקים לועגים עלי בארוחת הבוקר בחדר האוכל.

בימים ההם ניקדו את המנצחים 7 נק' למקום ראשון, ואז 5 למקום שני, וכן הלאה עד 1, לששת הראשונים (אז היו 6 ולא 8 בגמר). אני הייתי מקבל אז את SPORTS ILLUSTRATED מדוד יקר מוילקס-בארי שבפנסילבניה שבוע שבוע. ידעתי שבארבעת הימים האחרונים התכנית מלאה במקצועות שחייה ולקיבוצניקים לא היה מושג. הייתי יושב עם פנס באמצע הלילה ועושה חישובים של נקודות לאמריקאים ולסובייטים, וחישבתי שביום האחרון האמריקאים עוברים את הקומוניסטים בנקודות ומנצחים.

יום לפני הגמר הופעתי בחדר האוכל עם שלט גדול מאיזה קרטון שמצאתי "סיום האולימפיאדה: ארה"ב 532 – בריה"מ 520 (אני כבר לא זוכר בדיוק את המספרים) כשעיתון 'על המשמר' יוצא עם כותרת ענק: "בריה"מ 508 – ארה"ב 482", או משהו כזה.

הכל בישראל של אז נידפס באחור של יום. אז יום אחרי סיום האולימפיאדה פתאום מאומה לא כתוב בעמוד השער של 'על המשמר'. רק בעמוד 4, באיזה שהוא חור, היה כתוב באותיות קטנות "ארה"ב עוברת את בריה"מ ביום האחרון ומנצחת 494-526". שוב, המספרים לא מדוייקים, אבל זה בדיוק היה הסיפור. הקיבוצניקים של אז היו כאלה שרופים שאיש לא ניגש אלי – ילד בן 15 שהיה חולה ספורט כבר אז – ללחוץ את ידי ולומר לי "כל הכבוד".

עכשיו השאלה כמובן היא מה עושה ילד בן 15, אוהד מכבי שרוף, במחנה עבודה של 'השומר הצעיר' בקיבוץ השמאלני ביותר בארץ?

התשובה היא 'אתי', או אסתר אשכנזי. אתי היתה בת-גלימית, ולמרות שגרתי בקרית טבעון המשכתי להיות 'בת-גלימי' בנשמה. כל יום ששי בערב הייתי מגיע בנסיעת אופניים מטבעון לבת גלים לראות את אתי, לנשיקות חמות וקצת מזמוזים על חול הים. היא היתה 'החברה שלי'. ב'הראל' בני אמדורסקי הבנזונה התלבש עליה. הוא כבר היה ידוע קצת כזמר, ואתי בגדה בי. למעשה לא 'בגדה'. סתם 'גמרה' איתי.

סוף הסיפור עם אתי? נפגשנו בצבא כשהייתי בקורס טיס והיא שירתה בבסיס. לי כבר היתה חברה, רינה ברנדיס, ולה היה חבר. שנינו התחתנו עם בני הזוג. בעלה של אתי היה קברניט ב'צים' עד שניפטר מהתקף לב. את הסיפור שלי עם רינה ז"ל אתם יודעים. אני בקשר עם אתי באינטרנט, והיא וגייל התחברו מה זה כידידות בביקורינו בארץ. אחותה של אתי, אילנה, גרה בניו ג'רסי ונשואה למשה מולכו, שחקן מכבי חיפה לשעבר.

11. לכל משתתפי האתגר של 'בחירות סוף העונה'

ה-NBA כבר הודיעה את נבחרי 'מאמן העונה'. ראשון נבחר נרס, שני בודהולצר, ושלישי דונובן. אני לא אזכיר זאת, אבל עליכם לעקוב אחר הבחירות ולחשב את ניקודכם לפי הניקוד שקבעתי.

12. פינת הטראמפ שלי

א) אחותו של טראמפ קורעת אותו

אחותו המבוגרת של הנשיא מריאן טראמפ ברי – שופטת פדרלית בעבר – נתפסה קוקרעת את אחיה בסידרה של הקלטות סודיות. היא כמובן לא ידעה שהיא מוקלטת, אז לא היתה לה כל סיבה להגזים.

הנה כמה מהציטוטים:

*הוא נשיא ללא כל עקרונות.

*עבורו אפילו 'יותר מדי' הוא לא מספיק.

*משפחתי יצרה את האדם המסוכן ביותר בעולם!

*בהקלטה אחת הוא אומר ש"התענוג שלו יהיה לשים את אחותי מריאן על הגבול עם מקסיקו כדי שתראה במו עיניה כיצד אני מפריד ילדים קטנים מאמהותיהם"

*HIS GODDAMNED TWITTERS AND LYING, או, אלוהים ישמור!

*הוא משנה את סיפוריו כל כך הרבה שהוא בעצמו לא זוכר את האמת, או אוהב סיפור מסויים ואז מחליט שזו האמת.

*HIS LACK OF PREPARATION. HIS LYING. HOLY SHIT!"

*אתה מתבדח אתי? כמובן שהוא לא לקח את ה-SAT בעצמו. מישהו לקח אותם במקומו. יש לי אפילו את שמו!"

ב. טראמפ מבטיח עצרת רפובליקאית ש"לעומתה העצרת הדמוקרטית היתה 'בית קברות'"

מחר (היום) מתחילה עצרת המפלגה הרפובליקאית שתהיה "עצרת הדורה, מקושטת, גרנדיוזית, ופומפוזית, שלעומתה העצרת הדמוקרטית היתה בית קברות מלא בדמעות, בכי, התייבבות, וקינה על מר גורלם של ה-LOSERS", לפי דבריו של טראמפ. בזמן שהעצרת שלהם היתה מלאה התמרמרות ונהייה על זה ועל זה, העצרת שלנו תהיה מלאה בתקווה ואנרגיה לקראת עתיד מזהיר שייתן לנו עוד 4 שנים לייצב את ארה"ב בראש העולם"

ג) טראמפ מבטיח "הודעה חוצבת לבבות שתרומם את האומה האמריקאית"

מה תהיה ההודעה הזאת? הוא יבטיח שסוף סוף מצאנו את התשובה כיצד להילחם בנגיף הזה. זאת תהיה המתנה שלנו (כלומר הוא, ואנשי מפלגתו, מ.ל) לאומה לקראת הבחירות".

מה תהיה ההודעה 'חוצבת הלבבות"? הוא הבטיח טיפול חדש בוירוס הקורונהhttps://www.usatoday.com/story/news/politics/2020/08/23/republicans-coronavirus-deaths-poll/3424673001/).

הוא יודיע גם שלמרות שה-FDA שהוא המשרד הממשלתי לבריאות, ה- U.S. Food and Drug Administration, ה-FDA הוא לא יותר מ-'DEEP STATE' – ארגון ממשלתי החותר נגד הממשל בדרכים לא לגליות, גניבות דעת, וסילוף עובדות כדי לפגוע בנשיא) הוא יאשר בעצמו שימוש "חדש ומהמם" של טיפול בפלזמה מהדם של בני אדם שנרפאו מהקורונה ופיתחו ANTI-BODIES נגד המחלה (https://www.usatoday.com/story/news/health/2020/04/28/coronavirus-treatment-cure-hydroxychloroquine-remdesivir/3035244001/). הוא שוב משקר: זה כלל לא טיפול חדש. ל- 70,000 מתנדבים כבר הוזרקה פלזמה כזאת וכל הפרוצדורה נמצאת עתה באמצע מחקר גדול בראשות ה-FDA.

לטראמפ זה לא משנה. בנה של אשתי, קני, כבר צילצל להודיע לנו ש"תחת טראמפ מצאו טיפול חדשני לCOVID19, והוא יודיע עליו מחר בפתיחת העצרת". על זה בונה טראמפ את נצחונו: על עשרות מיליוני רדנקים כמו קני – כן, בני החורג, שמאמינים לכל מילה של טראמפ.

הוא אמר היום במסיבת העיתונאים:

"This is a powerful therapy," Trump said, describing the authorization as "a very historic breakthrough."

ובפתיחת העצרת הוא יצהיר על עצמו כעומד בראש ה-HISTORIC BREAKTHROUGH…

כמו תמיד, כל מה שחשוב לו זה הוא עצמו, אפילו במחיר בריאות הציבור. כל הטיפול בפלאזמה החל באופן נסיוני בכמה אוניברסיטאות בארה"ב וכמה מעבדות פיתוח, ועדיין אין תשובה בקשר לטיפול

"President Trump, again, puts his political gains ahead of public health," said Benjamin Corb, public affairs director with the American Society for Biochemistry and Molecular Biology.

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!
Subscribe
Notify of
198 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
onetwo3
Editor
24/08/2020 5:48:05

מנחם שלום.
אתה לא צריך להצטדק בפני אף אחד.
כמה נק' למחשבה:
1. כל אדם שגולש באתר צריך להיות מאושר אחרי שהשאיר פרטים מזהים בסיסיים אצל צוות האתר. אם זה לא יקרה אז 'גללים' כאלו ואחרים ישתרבבו.
2. החבר'ה הקבועים של האתר (כולל שמעון וברוך שאני אוהב לקנטר ולחרחר ריבים איתם) הם קבוצה (אסופה?) נהדרת של אנשים, שמה שמחבר ביניהם זה האהבה למשחק ולספורט, על אף חילוקי הדיעות בקשר ל'מה נכון', 'מי הכי טוב' ושאר הדברים הזניחים האלה.
3. מסכים איתך לחלוטין שלשלושת אלו אין מקום באתר:
א. גלישה לפסים אישיים נמוכים ומכוערים
ב. שפה גסה ופוגענית
3. גזענות
4. ברגע ש'פוליטיקה' נזרקת לאוויר – אין מנוס מהשמצות, ירידה לפסים אישיים ושפת רחוב מבזה. זה חלק מהפוליטיקה עצמה ואין סיכוי להימלט מזה.
יש מילים בשפה העברית (שאגב, יחד עם סנסקריט הן שתי השפות היחידות בעולם ששימרו את המהות שמגיעה עם השפה, ובמילים אחרות בעזרת שימוש ממושכל ונבון עימן אפשר ליצור (או להרוס) חיים. אבל זה סיפור אחר מעולם אחר..) שעצם הזכרתן או העלאתן בכתב 'מזמנות' את המהות שלהן, ולכן אזכור 'דת', 'פוליטיקה' ודומותיהן יוביל ללא ספק להתלהטות היצרים, לחימום הדם ולפגיעה. ככה זה ואי אפשר לחמוק מזה.
5. באופן אישי, אני קורא את מה שאני מתחבר אליו ונמנע מלהתעסק במה שלא מעניין אותי או במה שאני חושב שדעתי האישית בעניין לא תסייע או אפילו תזיק.
שתי סנט מפנמה (שאגב סוף סוף אחרי חמישה חודשים יוצאת מחר חלקית מהעוצר המלא. שדה תעופה סגור כמו גם יתר המקומות, אבל לפחות אפשר לצאת מהבתים החל ממחר שלושה ימים בשבוע..)
כל טוב

onetwo3
Editor
24/08/2020 5:49:03
Reply to  onetwo3

שני סנט

דוקטור רזי הופמן
דוקטור רזי הופמן
24/08/2020 8:02:19
Reply to  onetwo3

מתחבר למה שכתבת זיו
שים 500 דרכמות…..

גיא הירוק
Admin
24/08/2020 6:16:46

לוקה. וואו.
האם הוא יהיה טופ 10? טופ 5? GOAT?
הלוואי.
הלוואי שבעוד X שנים תנהל כאן בהופס דיון על "לוקה/ג'ורדן, מי הוא ה-GOAT?"
.
המשמעות תהיה ש(טפו, טפו, טפו)לוקה זכה לממש את הפוטנציאל המטורף שלו.
.
ובואו נהיה כנים,
הוא כבר עכשיו חזק בדיון על "השחקן הטוב בליגה". זה לא פוטנציאל. זה אוצר.
.
עד אז,
כל שנותר זה לשבת וליהנות מההצגה הטובה בעיר.
.
תודה, מנחם.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  מנחם לס

אם כבר הגנה אבל לא מעניין. מה הוא צריך אתלטיות?

Ljos: The Gospel According to Biff, Christ's Childhood Pal
Editor
Reply to  מנחם לס

לוקה כבר אתלטי. מאוד אתלטי. ברמות הגבוהות של הליגה. אי אפשר לעשות את מה שהוא עושה בלי רמת אתלטיות מאוד גבוהה.

גיא הירוק
Admin
24/08/2020 6:20:35

לגבי דיוני הפוליטיקה:
.
if you can't stand the heat get out of the kitchen
.
בוץ, טבעו ללכלך. ולצערי, הפוליטיקה בת יומנו מלוכלכת מתמיד. אז אם אתה בוחר לשלב באתר פוליטיקה,
אתה צריך לקחת בחשבון את התוצאות.

Avri
Avri
24/08/2020 13:20:08
Reply to  מנחם לס

תמשיך לשלב פוליטיקה כמה שאתה רוצה מנחם. זה כיף לקרוא, בין אם מסכימים ובין אם לא.

ברוך רובין
ברוך רובין
24/08/2020 7:19:17

איזה איום מנחם, אני אעשה לך טובה אני אעזוב עצמאית , מנטליות ההשתקה הפחדה ואיומים לא בשבילי, אני בעד פלורליזם וריבוי דעות, המלצה קטנה אם תרצה לפנות לאדם תכתוב לו עצמאית.
אני עוזב את האתר וזוהי תהיה ההודעה האחרונה שלי באתר שתסביר תסכם ותפרט
.
לכתוב חצי שעה אחרי הבחירות בחרתי בהילארי ואז בכל פעם לכתוב בכל פעם אחרת שבחרת טראמפ כדי לטנף עליו ללא קשר למציאות , זה שימוש במינפולציה זולה מאוד של Social Proof.
.
מי שעסק במכירות בטח בעולם בנדלן יודע שאחת השיטות הכי פשוטות למכור נכס / מוצר הוא שימו בSocial Proof פיקטיבי כמו זה, משמע כל פעם שהיה לי זוג פוטנציאלי שרצה לקנות דירה/נכס ובא לראותן הייתי מביא שחקנים פיקטיביים שהיו באים כזוגו שמתעניינים בדירה שואלים עליה מתלהבים ר (דומה לאיזה יופי של שמעון) ורוצים ״לקנות״ גם הם את אותו דירה .
אותו דבר כשהיה לי חנויות בכל פעם שהיה לי לקוח גדול הייתי מכניס שחקן או שניים שיתלהבו ויקנו בדיוק את אותו מוצר במחיר גבוה יותר וימליץ ללקוח לקנות את זה.זה אחד הטריקים הפשוטים והיעילים ביותר (כמובן שהמלאי עומד לאזול כן) .
הסיבה לזה הייתה פשוטה מאוד, אם אני או איש מכירות שלי היו ממליצים על הדירה או המוצר היה לנו אג’נדה, אנחנו רוצים הרי להרוויח אבל שאדם חיצוני עושה את זה שלא קשור אלינו עושה את זה ממליץ קונה שירות הוא לקוח מרוצה וזה אמת.
אותו עיקרון כשאתה מציג את עצמך כבוחר טראמפ ורפובליקני
שמאס בטראמפ שבפועל שנאת אותו עד הרבה לפני (ואני יכול למצוא ציטוטים בקלות) ומשמיץ אותו ללא הפסקה ובלי סיבה על כל דבר שעשה ללא קשר למציאות ,(ויש הרבה מה לרדת עליו והוא בהחלט אחד הנשיאים המביכים, אבל ואני אצטט חלק מהביטואים ״רוצח עם , דיקטטור שפוגע אנושות בחוקה הוא לא).
אחרי שבאת עם אג’נדה ברורה מראש (מעוד לפני שהתחיל את הכהונה), זה לא הוגן לא נכון ופה שמתי אותך על הנקודה ולא בפעם הראשונה. אחד הדברים שאני שם דגש עליו זה לא לרדת לפסים אישיים ולהגיב לתוכן של תגובה ולא לכותב עצמו (וכמובן שיש טרש טוק חינני ביני לבין כמה כותבים שמוסיף פלפל וצבע לאתר אבל הכל ברוח טובה), וגם פה זה היה המקרה. חבל שבמקום להודות בשקר (אם יש מילה אחרת ללא להגיד אמת), בחרת לפתוח באיומים השתקה, וכמה אנחנו עבדים לרגלייך .
.
לסיכום יש פה קהילה נפלאה שמקווה שתמשיך להתקיים יש פה הרבה אנשים נפלאים כמו גיא רוזן , גילרי השרת, אשך תמיר, עידו , דוקטור רזי שמעון שדו… חלק עיקרי של הקהילה זה הצבעוניות הרקעים והדעות שיש לכל אחד מהחברים בה , שלמרות שאני לא מסכים עם כל הדעות אני תמיד שמח לשמוע כל אחת מהם, ומקווה שהקהילה הזאת תמשיך להתקיים, אני הייתי ברוך רובין.

דוקטור רזי הופמן
דוקטור רזי הופמן
24/08/2020 8:07:44

חבל מאד ברוך.
חסרונך יורגש, לפחות על ידי חלקנו.

etayle
etayle
24/08/2020 10:56:46

מה הפכת לילד דמוקרטי של הPC שנפגע. תישאר עזוב אותך שטויות. יש פליאוף שלם לצחוק על שחקנים.

zaknabut
zaknabut
24/08/2020 11:11:40

ברוך רובין,
אתה מזכיר לי את האיש של הארטיקים בים שמאיים שהוא הולך.
לך ספחת לך. ואז תחזור על ארבע כמו תמיד

Avri
Avri
24/08/2020 13:15:30

ברוך, אם אתה באמת מי שאתה טוען שאתה – איש מבוגר שעבר דבר או שניים ועשה דבר או שניים בחיים (והאמת, תמיד חשדתי שיש מצב שאתה פייק, כמו מומי), אז קשה לראות מה למה אתה נעלב כל כך עד כדי איום בנטישה. אנשים נטשו בטריקת דרך בעבר בעקבות כאפות ורבאליות שהם אכלו ממנחם (אלעד רבין, יובל עוז) והאמת, לי זה נראה שהם הענישו בעיקר את עצמם כי כולנו אמרנו 'חבל' והמשכנו הלאה. קיצר, שתה כוס מים, אם נפגעת אז אל תגיב איזה יום יומיים, ונתראה כשהסיבוב השני יתחיל.

etayle
etayle
24/08/2020 15:28:30
Reply to  Avri

שיואו איזה ישן היה אלעד רבין,עדיין מחכה לאליפות של הניקס

אור
אור
24/08/2020 16:23:02
Reply to  Avri

מה היה עם יובל עוז? אחד הכותבים הכי טובים בארץ

Avri
Avri
24/08/2020 18:29:20
Reply to  אור

יובל עוז – היה קטע די הזוי. מנחם אמר לו משהו די 'לייט' (ממש לא בליגה של מה שהוא כתב היום על ברוך) והוא חטף חררה, אמר ביי וטרק את הדלת.

אשך טמיר המקורי
24/08/2020 18:46:51
Reply to  Avri

הוא היה פה לזמן קצר לא באמת היה חלק מהאתר.
אני התרשמתי שזה לא קשור למנחם ופשוט המשיך בדרכו למקומות ריווחיים יותר.

Smiley
Editor
24/08/2020 6:37:07

מי שלא אוהב להתלכלך שלא ילכלך…
מנחם, בחרת להכניס את האג'נדה הפוליטית שלך אז אל תתפלא שיש כאלו שחושבים אחרת ממך. אתה מעלה טיעונים, אז אל תתפלא שיש כאלו שסותרים אותך…
מצטער, אבל אתה מדי פעם חוטא במה שאתה מתלונן לגביו, רק שאתה מחליט (לצערי פעם אחר פעם) להכפיש את המגיבים בטורים שלך כי מדי פעם אתה נעלב.
אל תתפלא שאותם אלה שאתה כותב נגדם מחזירים באותה מטבע בתגובות.
בתור עיתונאי, אני חושב שזה ה-א' ב' לדעת שתקבל גם תגובות לא אהודות על מה שאתה כותב.
לטעמי, הכפשות כאלו לא מוסיפות לך כבוד (ועדיף שתתעלם ותתקדם הלאה).
לגבי פוליטיקה, אני פה בשביל הספורט ובעיקר עבור ה-NBA

Smiley
Editor
24/08/2020 8:09:34
Reply to  מנחם לס

ברגע שהכנסת את הדיבור על פוליטיקה ו/או קורונה לאתר היית צריך לצפות את המחלוקות וההד שזה יעורר.
אתה ממשיך להוסיף גפרור/לשפוך דלק למדורות שאתה יוצר ואז מתלונן על זה בטורים שלך.
.
פשוט תישאר עם הספורט במקום לגלוש למחוזות אחרים. לעניות דעתי, כדאי להוריד את הקטעים שבהם אתה נכנס במגיבים, זה לא מוסיף לך כבוד, אבל זאת בחירה שלך.

האווי לאסוף
האווי לאסוף
24/08/2020 10:40:29
Reply to  Smiley

סמיילי, להכניס פוליטיקה זה אולי להכניס מחלוקות (כאילו שלכתוב פה משהו בעד\נגד לברון עובר בשקט ושלווה…), אבל אף אחד לא אמר שזה מחייב להכניס עלבונות אישיים וצורת כתיבה גסה

עידו גילרי
Admin
24/08/2020 10:41:14

אז תדרוש אותו דבר ממנחם.

עידו גילרי
Admin
24/08/2020 16:59:25

חחח, תצטרך לפתוח עמוד מיוחד.

Smiley
Editor
24/08/2020 11:06:37

אני אומר שידע לשאת בתוצאות אם הוא מתחיל לדבר על פוליטיקה (וקורונה). וגם בתגובות הוא לא השה התמים.
שיכתוב מה שבראש שלו, אבל כל כותב יודע שהוא יצטרך להתמודד עם התגובות (לטוב ולרע).
אם אתה שואל אותי – חבל לערב את הפוליטיקה בספורט. בראשונה זה אתר NBA ושל ענפי ספורט אחרים.

Ljos: The Gospel According to Biff, Christ's Childhood Pal
Editor
Reply to  Smiley

איך אפשר להתעלם מהפוליטיקה בספורט?
איך כותבים על ספורט בזמן קורונה מבלי להתייחס לקורונה עצמה?
איך כותבים על גמר ליגת האלופות מבלי להתייחס להלבנת האופי של קטאר בעזרת שתי הקבוצות?
איך כותבים על ליגת האלופות מבלי להתייחס לפערים האי שיוויוניים ההולכים וגדלים? ותודה לפוסט של עזי דן מלפני כמה ימים שהראה איך כמות הזכויות בתואר המשולש זינקה להחריד בעשרים השנים האחרונות
איך אפשר לדבר על דאלאס ומארק קיובן מבלי להתייחס לאווירת ההורדות המיניות שהוא הרשה שתתפתח במועדון?
איך אפשר לדבר על ה-WNBA מבלי להזכיר את הסנטורית בעלת אחת הקבוצות שמנסה לעשות הון פוליטי בעזרת כניסה השחקניות?
איך אפשר לדבר על השחקנים בליגה כאשר הם בעצמם טורחים לציין את BLM בכל הזדמנות?
איך אפשר לא לדבר על יחסי גזע וכוח, אפלייה ממוסדת מול אישית, כששחקן בליגה קורא לאחר "White boy"?
הפוליטיקה בספורט קיימת, היא נוגעת בה בכל כך הרבה צורות. להוציא אותה, להתעלם ממנה, זו גם אג'נדה.

Smiley
Editor
24/08/2020 12:07:14
Reply to  Smiley

אני מניח שאתה מבין את כוונת המשורר

אשך טמיר המקורי
24/08/2020 12:16:59
Reply to  Smiley

קבל, איסלנדי: (האולפן על bitch ass white boy)
https://www.youtube.com/watch?v=d5LuJDEjT2U&t
קני: "זאת יכולה להתפרש כהערה גזענית אבל זו לא גזענות".
שאק מסכים.
בארקלי: "אתם לא יכולים להחזיק בסטנדרטים כפולים!"
קני בתגובה להערה של בארקלי: "מה שאמרת עכשיו זה מדרון חלקלק".

Ljos: The Gospel According to Biff, Christ's Childhood Pal
Editor
Reply to  Smiley

ככל הנראה, לא. מצטער.

לילי
לילי
24/08/2020 12:45:59
Reply to  Smiley

איסלנדי יש לך מעריצה,
תמשיך להציף את האמת, אתה עושה את זה מדהים!!!

Ljos: The Gospel According to Biff, Christ's Childhood Pal
Editor
Reply to  Smiley

אשך – זו התחלה של דיון. בסיסי, פופוליסטי, מנוון משהו, בגלל הפורמט. אבל התחלה.

Ljos: The Gospel According to Biff, Christ's Childhood Pal
Editor
Reply to  Smiley

תודה, לילי.
נעים לשמוע.

Avri
Avri
24/08/2020 13:18:20
Reply to  Smiley

ואפשר גם להגיד 'נו טוב' ולהמשיך הלאה. מותר להתפוצץ קצת פה ושם (לא חדש נכון?), ומי שיבחר להעלב שימזוג לעצמו כוס מים קרים.

IDO
IDO
24/08/2020 8:37:00
Reply to  Smiley

סמיילי – אנחנו קהילה תמיד היינו ככה. אם לא נסתדר ביננו אז עדיף לפרק . כל פלייאוף יש כמה שמתחפפים מפה. לא אסון

Smiley
Editor
24/08/2020 8:39:57
Reply to  IDO

נכון. ועדיין איך כל הזמן זה גורם לפליאה

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

3 1 ליוטה חחח
וכן לוקה בדרך אבל יצטרך הרבה טבעות. ביכולת הוא שם.
וא פוטנציאל גואט לא רק טופ 10

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

רק שיהיה רשום שוב מנחם. אם לוקה עובר את הקליפרס הוא מביא אליפות בבועה.
לדעתי לא יעבור אבל אני בעדם למרות שהשיקצה במשחק.
איפה לוקה ואיפה יאניס

א. מנור
Editor
24/08/2020 6:55:32

וואיי לוקה. בהחלט ההשוואה ללארי בירד מתבקשת ונראה אם תהיה לו השפעה חברתית כלל עולמית לאורך הקריירה. ולמה לי פוליטיקה עכשיו? לחיות בלי הסחלה והפייק הניוז הדוצדדי יותר טוב. זה הפלייאוף עכשיו,בטורניר היסטורי ובעיני עדיף שנתרכז בהנאה מהעניין ופחות ממניפולציות של שקרנים מקצוענים ( פוליטיקאים).

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  א. מנור

ביכולת הוא יותר מבירד כבר היום. אבל אין לו תארים נדרשים.
בירד שיחק בפאקן סופר טים.
אתה מתאר מה היה קורה אם לוקה היה משחק בפילי או בטורנטו היום?

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
24/08/2020 10:09:26

עדיין אי אפשר להגיד שהוא יותר מבירד ביכולת. הוא לא מראה גאונות משחק גדולה יותר ולא יכולות יותר מגוונות ומרשימות יותר משל בירד. יש חלוקה עוד מה לעבוד ולהשקיע ולשחק כדי שיכול להיחשב הגדול מבירד, אך בכל מקרה לא בטוח שיגיע לזה.

אשך טמיר המקורי
24/08/2020 10:32:42

הוא בוודאות לא יגיע לזה, גדול ככל שיהיה בדרכו.

לילי
לילי
24/08/2020 12:47:05

+1

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

אגיד דבר ותצחקו כמה שבא לכם אני חושב שטריי יאנג עשוי מאותו חומר אבל לויד פירס זה לא קרלייל והוא משחק עם ילדי קולג ולא חבורת וטרנים כמו שיש לצד לוקה.
גם לו זה יבוא אחרי ההוקס. אני לא רואה את ההוקס מצליחים לבנות לו תלכיד כזה.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  מנחם לס

לצערי הבולס יקחו אותו לפני

אשך טמיר המקורי
24/08/2020 9:11:52

וגולדן לפני

John
24/08/2020 11:56:55

השמועה אומרת שהבולס והקאבס בעניין של דני ב-4-5. שתי הקבוצות מלאות בגאנרים ומחפשות קצת דבק ואופי. הדרך בה הוא יגיע ל-6 הוא אם הבולס יקחו PG (האליברטון, הייז, בול) וישאירו את קובי וויט כשחקן 6 כמו לו ווילאמס שעולה לשחק ללא מצפון, ואם נניח הקאבס ילכו על ווינג חזק דוגמת אוקורו או ווסיל מתוך ראייה מסורתית של ווינג ארוך והגנתי לצד סקסטון וגרלנד כאשר לאב ודרמונד סוגרים את החמישייה.
במקרה כזה דני יפול ליידים של ההוקס.
.
אופצייה אחרת זה שההוקס ילכו על ווינג נוסף שיוכל להחליק גם לעמדה 2 בין קאם רדיש ליאנג. הם שיחקו קצת עם רדיש בעמדה 2 כשקווין הרטר על הספסל אך קאם מאט מסיבי לעמדה. המקרה כזה ההוקס אולי יחפשו פיור שוטר כמו ניסמית' או מגן עילי כמו ווסיל. דיאנדה האנטר על הצד הכבד יותר ונע בין ה-3 ל-4 עם דגש על ה-4.
.
אופציה אחרת זה אם מינסוטה תפתיע ותבחר בבול או בוויסמן במקום הראשון. בסיטואציה כזו הווריוס לאו דווקא ילכו על אדוורדס, שרלוט היא סוג של ווילד קארד אז גם לא בטוח, לבולס יש את לאבין באותה העמדה והקאבס מחפשים ווינג. במקרה כזה אדוורדס עלול ליפול לבחירה שישית להוקס שיחטפו אותו לעמדה שחסרה להם. זו אופציה קצת יותר פרועה…

לילי
לילי
24/08/2020 12:48:39
Reply to  John

אתה אופטימי ממש, אני מוכנה להתערב על זה שאבדיה לא יעבור את קליבלנד ויהי מה.

John
24/08/2020 13:04:11
Reply to  לילי

לא אמרתי שהסיכויים גבוהים. פתחתי בכך שהשמועה אומרת שהבולס והקאבס רוצים את דני. אלו פשוט תסריטים בהם זה עלול לקרות.

אשך טמיר המקורי
24/08/2020 7:33:24

בסוף תבין למה השוויתי את לוקה ללארי ואת טריי לקוריוז

יאיר פרנקל
24/08/2020 7:01:41

איזה משחק מטורף של לוקה. לא הבנתי למה פורזינגיס לא שיחק. לא שמתי לב אם אמרו.
מנחם תודה על המעורב ועל ההבהרות.

thejanitor
thejanitor
24/08/2020 11:49:05
Reply to  מנחם לס

כאבים בברך

Yp
Yp
24/08/2020 7:09:57

בוקר טוב לכולם
1.מנחם,תתעלם מהמכפישים ותמשיך לכתוב.מאחל לך הרבה בריאות והרבה כתיבה.
2.לוקה מעל ומעבר לציפיות.
3.דנו בזה אתמול,אבל שוב:מישהו מבין מה קורה לפול גורג'?
4.הדובדבן של הלילה:דונובן בעוד הופעה לפנתיאון.מעל ומעבר לציפיות בריבוע.שמעון,בזמנו חשבנו שהוא חייב להבחר לרוקי השנה,יש לך הסבר איך סימונס נבחר כשהיו 2 מועמדים עדיפים עליו?

Dor
Dor
24/08/2020 14:48:27
Reply to  Yp

כי בעונת הרוקי סימונס פשוט היה טוב יותר לאורך כל העונה. מיצ׳ל התחיל הרבה יוצר לאט ולקח לו כמה חודשים עד שהוא נכנס לעניינים. טייטום היה הרבה פחות טוב משניהם

ברוך רובין
ברוך רובין
24/08/2020 7:16:46

איזה איום מנחם, אני אעשה לך טובה אני אעזוב עצמאית , מנטליות ההשתקה הפחדה ואיומים לא בשבילי, אני בעד פלורליזם וריבוי דעות, המלצה קטנה אם תרצה לפנות לאדם תכתוב לו עצמאית.
אני עוזב את האתר וזוהי תהיה ההודעה האחרונה שלי באתר שתסביר תסכם ותפרט
.
לכתוב חצי שעה אחרי הבחירות בחרתי בהילארי ואז בכל פעם לכתוב בכל פעם אחרת שבחרת טראמפ כדי לטנף עליו ללא קשר למציאות , זה שימוש במינפולציה זולה מאוד של Social Proof.
.
מי שעסק במכירות בטח בעולם בנדלן יודע שאחת השיטות הכי פשוטות למכור נכס / מוצר הוא שימוש בSocial Proof פיקטיבי כמו זה, משמע כל פעם שהיה לי זוג פוטנציאלי שרצה לקנות דירה/נכס ובא לראותן, הייתי מביא שחקנים פיקטיביים שהיו באים כזוגות שמתעניינים בדירה שואלים עליה מתלהבים ר (דומה לאיזה יופי של שמעון) ורוצים ״לקנות״ גם הם את אותו דירה .
אותו דבר כשהיה לי חנויות בכל פעם שהיה לי לקוח גדול הייתי מכניס שחקן או שניים שיתלהבו ויקנו בדיוק את אותו מוצר במחיר גבוה יותר וימליץ ללקוח לקנות את זה.זה אחד הטריקים הפשוטים והיעילים ביותר (כמובן שהמלאי עומד לאזול כן) .
הסיבה לזה הייתה פשוטה מאוד, אם אני או איש מכירות שלי היו ממליצים על הדירה או המוצר היה לנו אג’נדה, אנחנו רוצים הרי להרוויח אבל שאדם חיצוני עושה את זה שלא קשור אלינו עושה את זה ממליץ קונה שירות הוא לקוח מרוצה וזה אמת.

אותו עיקרון כשאתה מציג את עצמך כבוחר טראמפ ורפובליקני
שמאס בטראמפ שבפועל שנאת אותו עד הרבה לפני (ואני יכול למצוא ציטוטים בקלות) ומשמיץ אותו ללא הפסקה ובלי סיבה על כל דבר שעשה ללא קשר למציאות ,(ויש הרבה מה לרדת עליו והוא בהחלט אחד הנשיאים המביכים, אבל ואני אצטט חלק מהביטואים ״רוצח עם , דיקטטור שפוגע אנושות בחוקה הוא לא).

אחרי שבאת עם אג’נדה ברורה מראש (מעוד לפני שהתחיל את הכהונה), זה לא הוגן לא נכון ופה שמתי אותך על הנקודה ולא בפעם הראשונה. אחד הדברים שאני שם דגש עליו זה לא לרדת לפסים אישיים ולהגיב לתוכן של תגובה ולא לכותב עצמו (וכמובן שיש טרש טוק חינני ביני לבין כמה כותבים שמוסיף פלפל וצבע לאתר אבל הכל ברוח טובה), וגם פה זה היה המקרה. חבל שבמקום להודות בשקר (אם יש מילה אחרת ללא להגיד אמת), בחרת לפתוח באיומים השתקה, וכמה אנחנו עבדים לרגלייך .
.
לסיכום יש פה קהילה נפלאה שמקווה שתמשיך להתקיים יש פה הרבה אנשים נפלאים כמו גיא רוזן , גילרי השרת, אשך תמיר, עידו , דוקטור רזי שמעון שדו… חלק עיקרי של הקהילה זה הצבעוניות הרקעים והדעות שיש לכל אחד מהחברים בה , שלמרות שאני לא מסכים עם כל הדעות אני תמיד שמח לשמוע כל אחת מהם, ומקווה שהקהילה הזאת תמשיך להתקיים, אני הייתי ברוך רובין.

סוסמעץ
סוסמעץ
24/08/2020 7:23:58

ברוך עזוב שטויות ועלבונות
==
הכל משחק במסע החיים, גם הגידופים המזדמנים של הדוק.
==
אתה מבוגר וחכם מכדי לשחק ב"נעלבתי ודי"
==
בקיצור תישאר 🙂

גיא הירוק
Admin
24/08/2020 8:00:41
Reply to  סוסמעץ

ברוך,
זה הופס, זו המרשתת. תיקח את החיים בקלות.
אנחנו משמיצים, מתלהמים, ומטיחים רפש ללא הרף. אבל בדבר אחד אי אפשר להאשים את האתר –
צנזורה.
(כמעט. יש את תנועת "השתק את הבכיינים" המיליטנטית…)

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
Admin
Reply to  סוסמעץ

מה שהסוס אמר

אשך טמיר המקורי
24/08/2020 7:31:24

זה מנחם, take it or leave it

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

ברוך עזוב אותך משטויות מה אתה מפרק את שבר ככה כי מנחם טיטרש שטויות. עזוב אותך משטויות של פוליטיקה

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  מנחם לס

מנחם מה שכתבת על טראמפ זה שקרים שמפיצים עליו ואתה מפיץ פה את השטויות שלהם

דוקטור רזי הופמן
דוקטור רזי הופמן
24/08/2020 8:11:25

לא הכל שקרים אבל בהחלט יש די הרבה כאלה כי זה טיבה של הטפשורת בימנו.

Niro
Niro
24/08/2020 12:52:50
Reply to  מנחם לס

איך עולם חופשי אם אתה מאיים לחסום אותו?

Yp
Yp
24/08/2020 8:29:57

ברוך בוקר טוב
אני תמיד נהנה לקרוא את התגובות שלך ( ושל שמעון ) למרות שבדרך כלל לא מסכים איתן,הן תחסרנה לי.בכל זאת הייתי מציע לכולנו למתן קצת את הטונים בכל מה שלא קשור לספורט,ולשמור את הרגשות החזקים למה שכולנו פה באתר אוהבים ,
הכדורסל.מציע לכולנו להרגע ולשתות כוס מים , כפי שהציעה בזמנו יולי תמיר.

John
24/08/2020 12:45:09

לא הייתי הרבה באתר לאחרונה. אתה אחד הקוראים החביבים עליי למרות שאנחנו לא תמיד מסכימים. חבל

לילי
לילי
24/08/2020 12:50:23

ברוך אנחנו בקושי מכירים אבל אתה אחד מחברי הקהילה האהובים עליי.
אצטער מאוד אם תעזוב…

אשך טמיר המקורי
24/08/2020 13:03:50
Reply to  לילי

כנ"ל.
למרות שאתה האויב שלי (ושל כל מדינת ישראל) בגלל שבחרת בביבי ובשחיתות קשה לי לשנוא אותך באמת, וכשאצטרך לירות בך במלחמת האזרחים הקרובה אעשה זאת עם צביטה בלב.
יש לך יציאות חזקות והכי הצחקת אותי כאן.
מקווה שתישאר, גם אותי מנחם איים למחוק בעבר כשההיט הפסידה ב-2014 וגם אני הלכתי וחזרתי.
הוא אף פעם לא מממש, רק מאיים (חוץ מהגזענות שלו נגד לובשי טיטולים).

ברוך רובין
ברוך רובין
24/08/2020 15:08:58

תודה לכולם על התגבות החמות קראתי עכשיו. אשך חברי אתה לא האוייב שלי, אני אעדיף למסור את נשמתי לבורא לפני שאני אפגע באזרח שאוהב את המדינה וויד לא משנה לי מוצאו דתו , הייתי ילד בן 9 אבל פרשת אלטלנה תהיה חקוקה במוחי עד יומי האחרון, (יתרה מכך האנשים הקרובים לי ביותר משפחתי, הם מהצד השמאלי של המפה ) , אנחנו חלוקים בדעותינו על איך צריך לנהל את המדינה (אם זאת ישראל/ ארהב ), אבל אני אחרי את נפשי בשביל חופש הביטוי והמחשבה שלהם, אני יכול להסביר להם את דעותיי , אני לא יכול ולעולם לא אגיד להם איך לחשוב.
ככה חינכו אותי ככה חינכתי את ילדי ונכדי פלורליסטיות אהבת אחר וכבודו שמירה על דיון הולם , ליבי נקרע כאשר אני שומע את הלך הרוח היום בתקשורת וכשהייתי בישראל ששמאל = בוגד.
.
נ״ב לגבי ביבי אני לא סובל אותו, לצערי הייתי נאיבי וטיפש וגם לא קראתי את המפה נכון , לא האמנתי שבגלל גחמותיו האישות הוא הולך לפרק את המדינה שעבדנו כל כך קשה לבנותה, הוא מתנהל בצורה ביזיונית עם תקציב המדינה כעת , במקרה של בחירות 4 ישראל גמורה, אני חושב שהוא רקוב מושחת ומה לא (אני חושב ככה על כל הפולטיקאים ), זוהי תעודת עניות לישראל ולארה״ב שאנשים כמו ביבי או גנץ , טראמפ ביידן הם הנציגים שלנו; ואני מקווה שהדור הבא ייצר נציגים טובים יותר שאכפת להם באמת מאוכלוסייה ומאזרח הפשוט .

אשך טמיר המקורי
24/08/2020 7:30:10

אם רק ללוקה היה קלאץ', אולי עוד היה יוצא ממנו משהו.

Jonathan
Editor
24/08/2020 7:45:52

ללוקה נהיה קלאץ'.

אשך טמיר המקורי
24/08/2020 8:38:55
Reply to  Jonathan

מה פתאום, בבסקטבול רפרט כתוב במפורש שאין לו

Jonathan
Editor
24/08/2020 10:14:00

גם בהפסד הראשון לקליפרס וגם בנשחק הזה נראה שהוא מתחיל להיסגר על עצמו.

עידו גילרי
Admin
24/08/2020 10:15:49
Reply to  Jonathan

הוא סגור על עצמו כבר די הרבה זמן…

אשך טמיר המקורי
24/08/2020 10:33:51
Reply to  Jonathan

עזוב, אני ציני בגלל שזה מה שהתותח כתב לא מזמן

Jonathan
Editor
24/08/2020 12:11:40

היו הרבה סטטיסטיקות לגבי הביצועים הלא מדהימים שלו בקלאץ'. זה לא מופרך או חדש. שחקנים מתפתחים ומשתנים.

עמיחי קטן
Admin
24/08/2020 12:49:44

העונה הוא לא מדהים, אבל בעונות קודמות הוא היה מגדולי שחקני הקלאץ' בעולם

Jonathan
Editor
24/08/2020 12:53:43

חיים – אילו עונות קודמות? הוא עוד לא סיים להפקיד את הצ'קים מהברמצווש.

אשך טמיר המקורי
24/08/2020 13:04:45

הוא לא התפתח והשתנה, הוא נולד ווינר ותמיד היה

Ljos: The Gospel According to Biff, Christ's Childhood Pal
Editor

ביום שנולד הוא זכה בפרס מדליית "הנולד הכי טוב בסלובניה".
הוא בכה קצת לרופאים והם נתנו לו את מדליית "הנולד הכי טוב בעולם".
איך נולדים ווינר? גם מי שטוב ברגעים הקשים של המשחק בגיל מוקדם זה כי עבדו איתו על זה עוד קודם.

thejanitor
thejanitor
24/08/2020 13:43:35

הוא דילג החוצה מהרחם ביורו סטפ

אשך טמיר המקורי
24/08/2020 14:03:16

עם אמא כזאת הייתי עושה סטפ בק

אשך טמיר המקורי
24/08/2020 17:26:56
Reply to  מנחם לס

אני מניח שככה נראה גן עדן

חגי "התותח" ניסני
Editor
24/08/2020 9:25:38

עזוב אותך אשכוס תראה איזה פרגון (ולא בפעם הראשונה גם אחרי שהוא נפצע הוא כתב לו)
https://mobile.twitter.com/TheTraeYoung/status/1297672509521707008
אם הוא יכול לפרגן אז בטח שאני.. go luka

אשך טמיר המקורי
24/08/2020 9:37:15

אתה רציני?
הוא מחמיא לעצמו ומצמיד את עצמו להישגים של לוקה… בדיחה (סגנון אתה יודע מי).
אם היה רוצה להחמיא לו היה פשוט מחמיא לו בלי לדבר על עצמו.
מה הוא קשור, הוא לא בפלייאוף בכלל.
בדיוק מבהיר שצדקתי לגבי הטיפוס.

חגי "התותח" ניסני
Editor
24/08/2020 9:51:17

ג'יזס אפילו לפרגן לך זה בלתי נסבל. עזוב אתה צודק. זה רק מוכיח איזה נדבק הוא ומחזק את מה שידעת כל הזמן גם ככה.

אשך טמיר המקורי
24/08/2020 10:35:21

אם היה מפרגן באמת הייתי מעריך.
הוא עושה שיקצה ומחמיא לעצמו בזמן שכאילו מחמיא לאחר.
i call it as i see it

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

בדיוק בגלל שהוא משווה את עצמו ללוקה הוא יהיה טוב כמוהו.
אתה מזלזל בקוריוז ולא יודע איזה אופי ורעב יש לו
טעית לגביו בענק ותטעה עוד בענק חכה כמה עונות

אשך טמיר המקורי
24/08/2020 12:19:57

אופי ורעב בעיקר להאדרת האגו שלו

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

חח אשך צודק זה מחמאה בסגנון התאגיד😂😂😂😂

אור
אור
24/08/2020 9:39:48

גם שאק מפרגן
.
https://youtu.be/aOijmBFnXYs

John
24/08/2020 12:05:43
Reply to  אור

אתה מתכוון הבעלים החלקיים של הסקרמנטו קינגס שאקיל אוניל? שמעתי שמרווין באגלי הוא פוטנציאל גדול….

אור
אור
24/08/2020 16:28:15
Reply to  John

וואלה, לא ידעתי את זה. בכל אופן התכנית שלו בלתי ניתנת לצפייה ובמקרה קפץ לי הקטע ביוטיוב

John
24/08/2020 17:13:19
Reply to  אור

הילדים האמריקאים חולים על inside the NBA
בארקלי ושאק אמורים להיות קולות העם. אבל בפועל אני כבר מפהק מהפומפוזיות שלהם וחוסר החשק שלהם להינות או לקדם את המשחק ב-2020. הזקנה מביישת אותם והם הופכים לזקנים שצועקים לילדים לרדת מהדשא שלהם ולפסיק להרעיש בין 2 ל-4.

onetwo3
Editor
24/08/2020 18:42:54
Reply to  אור

סטיבן א' סמית' שם את הדברים על דיוקם:
https://www.youtube.com/watch?v=bOb5PN7S9qw

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  onetwo3

חח נזכרים במשחק 5 מה שהקוריוז אמר לפני תחילת הסידרה 😂😂😂
זה כמו ברט בראון עכשיו עלול להיות מאוחר😎

Jonathan
Editor
24/08/2020 7:51:29

אם לוקה ימשיך ככה וכן, הוא יהיה הלבן הגדול בכל הזמנים. הוא משתפר מחודש לחודש.
הראל צריך לחטוף קנס עצבני. התנצלות או לא. שמח שלפחות לוקה קנס אותו ב43 נקודות.
יוטה מובילה 3-1 זו ההפתעה הכי גדולה בפלייאוף לדעתי. בתחילת הבועה לא היה ברור אם הם מדברים האחד עם השני.

אשך טמיר המקורי
24/08/2020 8:40:19
Reply to  Jonathan

הוא מקסימום יכול להיות מס' 2.
מסכים לגבי יוטה.

סוסמעץ
סוסמעץ
24/08/2020 9:39:31

מס. 2 אחרי למביר אתה מתכוון, כן?

אשך טמיר המקורי
24/08/2020 9:50:36
Reply to  סוסמעץ

אוקיי מס' 3

Jonathan
Editor
24/08/2020 10:08:31
Reply to  סוסמעץ

נוסטלגיה זה לחלשים. גם אם הוא יעבור את בירד וישיג יותר תארי MVP וטבעות אנשים יימצאו סיבות למה באייטיז השחקנים היו יותר טובים.

אשך טמיר המקורי
24/08/2020 10:35:56
Reply to  Jonathan

בירד הגיע לדיון ושאל מי הולך להיות מס' 2

Jonathan
Editor
24/08/2020 10:41:07

סיכוי לא רע שהוא.

אשך טמיר המקורי
24/08/2020 12:20:38

תשובה לא נכונה

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

סיימתי לראות את המשחק עכשיו קאווי תכלס די העלים את לוקה ברבע האחרון ובהארכה במהלכים ששמר עליו. לוקה מאד התקשה.
האס של המאבס זה טריי ברק שחקן אדיר. הסוויט לו שלהם. איזה מהירות איזה אנרגיה הוא היה שם בכל רגע קשה כולל בהארכה.

Smiley
Editor
24/08/2020 8:18:55

טריי ברק, המכנה את עצמו מיני אייברסון, הגיע למכון לשיקום שחקנים ע"ש מונטה אליס בדאלאס

John
24/08/2020 12:07:17
Reply to  Smiley

שיקם עצמו דווקא בניקס אבל התחרה עם מאה שחקנים על העמדה שלו

Smiley
Editor
25/08/2020 0:05:39
Reply to  John

חזר לתודעה בניקס…

אשך טמיר המקורי
24/08/2020 8:40:58

שלא התאים לאירגון המופלא של פילי

Berch
24/08/2020 8:06:13

לוקה הזה יהלום. הראתי אותו לאשתי והיא גם התלהבה. איזה חמוד… איזה מאמי….
אני מצ'טגע עליו, למרות שזה הקונצנזוס
🙂

Jonathan
Editor
24/08/2020 10:40:08
Reply to  Berch

בהתחלה לא הייתי בטוח. המשחקים מול הקליפרס בהחלט חיברו אותי למה שאתה קורא לו הקונצנזוס.

IDO
IDO
24/08/2020 8:38:26

לא ראיתי את המשחק. בבקשה לא לגלות את התוצאה. (גם לא את של יוטה)

IDO
IDO
24/08/2020 8:39:52

רק שאלה אחת מנחם. מכל ה-40 מועמדים שרצו בדמוקרטים (לא כולל בלומברד השרלטן) אתה באמת מאמין שבומר בן 77 זה הדבר הכי טוב שהיו יכולים למצוא?

השור
השור
24/08/2020 10:44:05
Reply to  IDO

כן, מבחינתם.
בזירה הפוליטית (בין הסנטורים) הוא מאוד מאוד מוערך
הוא מרכז וקורץ ממש לגוש המרכז – סוג של גנץ/לפיד רק עם קילומטרים של ניסיון, מערכות יחסים ופרגמטיות
כנס לפודקאסט של דפנה ליאל – היא הקדישה לו פרק שלם.

Ljos: The Gospel According to Biff, Christ's Childhood Pal
Editor
Reply to  IDO

כשהבחירות הפנימיות עוברות כל כך הרבה שומרי סף פנימיים, ומה שהם רוצים זה צד שמשרת את בעלי ההון, ימני מאוד, מישהו שהם יכולים להגניב, יחד עם קמלה האריס (שברגע שנבחרה המניות בשוק ההון קפצו. מעניין מה זה אומר על דעתם), כנציג רק בתנאי שהם מקווים שאנשים יחשבו שאולי הוא זוועה אבל טראמפ הרבה יותר גרוע ושיטת שתי המפלגות תוקעת אותך בלי בחירה אמיתית, ואולי אולי גם יזכיר לאנשים את העמדת הפנים לשינוי שאובמה היה – להם הוא המועמד הטוב ביותר.

Avri
Avri
24/08/2020 13:25:53
Reply to  IDO

תלוי מה המטרה שלך. אם המטרה שלך זה לנצח בבחירות, אז כן, ביידן היחידי מהמועמדים ויכל היה לעשות את העבודה. אני חושב שבלומברג גם אולי היה יכול לעשות זאת אבל זה היה הרבה יותר קשה כי לא היו לו את קולות השחורים.

לילי
לילי
24/08/2020 8:52:00

תודה מנחם, מעורב נחמד מאוד.
.
אמרתי כבר באמצע העונה שמבחינתי לוקה הוא הMVP.
יודעת שהוא לא יקבל ושיש האומרים שגם יש ראויים ממנו, אבל אני עומדת איתנה בדעתי.
.
לגבי יוטה ודנבר – אני שמחה לראות כובעים נאכלים, תהיו מוכנים למנה השנייה בסיבוב הבא.

יוטה תהיה בגמר הקונפרנס לפחות
Mark my words

אשך טמיר המקורי
24/08/2020 9:03:07
Reply to  לילי

הלוואי. קשה לי להאמין בלי בוגדנוביץ'.

לילי
לילי
24/08/2020 9:44:23

גם אני חשבתי ככה, אבל זה היה לפני שקונלי מצא את מקומו בקבוצה.
הלוואי שבוגי היה, איתו אנחנו קונטנדרית שוות ערך גם למילווקיליקרס.
בכל מקרה, מיטשל כרגע בכושר הכי טוב בפלייאוף (חוץ מאולי לוקה) ואני לא מהמרת נגד עכבישים –
They give me the crips

אשך טמיר המקורי
24/08/2020 9:55:40
Reply to  לילי

🙂

עידו גילרי
Admin
24/08/2020 10:14:35
Reply to  לילי

גם לי, אבל העכביש הזה די נחמד (וגם כנראה קורא הופס -אחרת קשה להסביר אץ התצוגה הזו יום אחרי שהושווה לברוגדון).

John
24/08/2020 12:09:17

מי השווה אותו לברוגדון? זו בדיחה פנימית שפיספסתי?

עידו גילרי
Admin
24/08/2020 12:14:29
Reply to  John

מנחם עשה על זה מעורב…
אז כן פספסת.

John
24/08/2020 12:47:29
Reply to  John

yeah… that'll be a no from me dawg

Ljos: The Gospel According to Biff, Christ's Childhood Pal
Editor
Reply to  לילי

היי, אני איימתי לשלוח לגולאג כל מי שיחשוב שדנבר תנצח. לא מפחדים ממני פה מספיק.

אשך טמיר המקורי
24/08/2020 9:02:48

מנחם אתה מתעלם מהמציאות.
לברון היה כבד, נראה כאילו שכח את ההנדברקס למעלה.
לא זז, חסך אנרגיה בכל מקום, לא עשה הגנה ולא ירד להגנה.
זריקות קצרות כי לא היו לו רגליים.
ממש היה נראה פנסיונר בליגת ותיקים.
הצילה אותו פורטלנד שלא עשתה דבר כדי להקשות עליו ו/או על דייוויס בהגנה, ובהתקפה שיחקה את ההירו בול המטומטם שלה ללא כל תכנון וכך לא שמה עליו לחץ של משחק צמוד.
זה לא שהלייקרס הייתה טובה – ובטח לברון – פורטלנד הייתה מביכה בשני הצדדים.
אם כבר לייקרס, הם נראו הכי טוב כשקרוסו הריץ אותם עם דייוויס ולא לברון העגלה.

thejanitor
thejanitor
24/08/2020 9:02:53

מנחם הגבתי אתמול שתנקה את גללי הצואה מהאתר.
.
לא התכוונתי לסית׳ השני ממועדון שבר. אמנם הוא פולט שטויות אבל שומר על דיון מכובד גם אם פוליטית אתה (ואני) חלוקים עליו.

אשך טמיר המקורי
24/08/2020 9:04:10
Reply to  thejanitor

+1
ברוך עם כל השטויות שיש לו בראש בפוליטיקה תמיד שומר על דיון מכובד.
מעליב לשים אותו בשורה אחת עם הגלל האנושי.

עגל
עגל
24/08/2020 14:16:20
Reply to  thejanitor

+2

NFS
NFS
24/08/2020 9:18:22

גדול, מנחם. תמיד כשאתה עצבני אני מבסוט, כנראה שאנחנו משלימים אחד את השני.
כמו בטור לפני כמה ימים כשכתבת שאתה בן 83 אבל נלהב כמו בן 43, כשבאותו הזמן אני בן 43 והרגשתי נלהב כמו בן 83.

אור
אור
24/08/2020 9:41:41
Reply to  NFS

לפחות מ"טורניר הקיץ" אתה מתלהב? 😉

NFS
NFS
24/08/2020 9:47:36
Reply to  אור

תראה. תשמע.
אני אוהב את זה שיש משחקים.
לא בטוח מה אני מרגיש לגבי זה שאין ביתיות ואין קהל.

אור
אור
24/08/2020 9:52:09
Reply to  NFS

כן, סתם צוחק

Zvika Bar-Lev
Zvika Bar-Lev
24/08/2020 9:23:19

הטור נהדר ותמשיך לכתוב מה שבא לך, אבל מה שכתבת על אובמה וישראל, זה פשוט אבסורד מגוחך. לא להאמין איך התקשורת מצליחה לעצב לך לך תמונת מציאות כל כך הפוכה ממה שבאמת קורה בשטח, ואתה שיודע בגיוק מה זה עיתונות, קונה את זה, גם כאשר יש מלא עובדות בשטח שסותרות לגמרי את התמונה שהחבורה התקשורתית שהופעלה על ידי אובמה ישירות ניסתה למכור לעולם.

Avri
Avri
24/08/2020 13:29:05
Reply to  Zvika Bar-Lev

מצחיק איך שימנים ודתיים מתייחסים לכל מי שחושב הפוך מהם כשטופי מוח שלא מבינים מה קורה בשטח.

zaknabut
zaknabut
24/08/2020 14:40:32
Reply to  Avri

מצחיק איך שמאלנים חושבים שהם יודעים איך ימנים ודתיים חושבים.

Avri
Avri
24/08/2020 15:17:43
Reply to  zaknabut

נו, עוד קוזאק זועק. תקרא את התגובה של צביקה ותגיב לעניין. כמו כן, אנא תכליל בכל תגובה עתידית שלי את הווייבר הבא:
"כל הכללה שנעשתה בתגובה שלי היא בהכרח לא נכונה ונועדה להמחיש מגמות ותחושות שעולות מהאינטראקציה שלי עם אנשים מקבוצה [השלם את החסר] ומבוססת על נסיון חיי, ומהתרשמותי, גם על נסיון חייהם של חבריי ובני משפחתי. אם הינך חלק מקבוצה [השלם את החסר] והינך סבור שהתרשמותי אינה תקפה לגביך, אנא הוצא עצמך מקבוצת נשוא ביקורתיי, וראה עצמך כפטור מלהשיב לתגובתי זו."

omriponie
omriponie
24/08/2020 9:55:19

מנחם, קודם כל הקריאה שצריכה לצאת מכל מי שחשובה לו תרבות השיח היא שלא מתקבל על הדעת שמישהו מרשה לעצמו לקלל/לבזות/לפגוע בצורה כזאת או אחרת בבן אדם אחר לא משנה אם הוא בעל האתר או טוקבקיסט אקראי.
זה לגיטימי לחלוטין שיהיו חילוקי דעות , כמובן על נושאי כדורסל אבל עוד יותר מכך על פוליטיקה, אך לא מתקבל על הדעת שאנשים מרשים לעצמם בחסות האנונימיות להעליב מישהו כאן.
אני יכול לומר על עצמי שכשאני מגיב, ואני לא מגיב הרבה מחוסר זמן ועכשיו אני בחופשת סמסטר אז יש מלא זמן…, אז התגובות ענייניות לחלוטין ולא נוגעות לגופו של אדם אלא לעניין.
לגבי דונצ'יץ- וואו. אמרתי בתחילת המשחק "טוב זה בטח ייראה כמו המשחק של בוסטון-פילי לפני ואני אפרוש לישון במחצית" אבל מה שדאלאס עשו כאן זה לא פחות מהירואי. מדהים. אני חייב לציין אחד, טריי ברק (התחיל ביוטה ואח"כ נתן תצוגות יפות בניקס וכבר אז חשבתי שהוא מתאים להיות רכז שני בליגה) שנתן תצוגת קליעה לפנתיאון מהשלוש ומחצי מרחק, ובנוסף חדר מספר פעמים כולל על קוואי והיה שותף מלא לניצחון.
אבל המנצח האמיתי הוא כמו לוקה. בהיעדר פרוזינגיס ועם פציעה בקרסול, ללוקה היה משקל כפול על הכתפיים והוא עשה באמת את הבלתי יאומן. אני בטוח שעוד נזכור את הפלייאוף הזה לא רק בגלל הקורונה אלא גם בגלל התצוגות הפנומנליות שלו (וגם של אחרים כמו מארי ומיטצ'ל).
היו עוד משחקים כמובן כמו יוטה-דנבר שלא ראיתי אבל ה-BOX SCORE לא משאיר מקום לספק בנוגע ליכולת המדהימה של מארי ומיטצ'ל כשכבר ברור שיוטה למרות שהיא בלי בוגדנוביץ' ואד דיוויס היא קבוצה קשוחה הרבה יותר וטובה יותר.
לגבי בוסטון-פילי רק דבר אחד: הם חייבים לפטר את המאמן. זהו.

Yogo
Yogo
24/08/2020 10:13:36

אחלה מנחם ואחלה אתר

אין אתרים כאלה בארץ ..ואני פה..אולי שנתיים ..

ובכלל בגלל שיש לי רצון לדפוק את הווינר. ועדיין חברים..
אתר הצגה כתיבה גבוהה

Glal
Glal
24/08/2020 10:24:04

בתור אחד שמשפיל על בסיס יומי אנשים פה באתר וקורא להם מטומטמים, דבילים, רפי הבנה ועוד ועוד לא מבין על מה אתה מתמרמר. כל מה שכתבתי עליך נכון. אתה שקרן כפייתי והסיפור שלך על עונת המלפפונים הוא שקר גס מהסיבה הפשוטה שהביטוי קיים עוד מלפני שנולדת. בסוף גם אשים קישור פעם נוספת והפעם לויקיפדיה באנגלית. אני הכנסתי את אשתך ז״ל מפני שאתה טרחת לשזור אותה בשקרים שלך. בנוסף, לעניין ההשתקות והאיומים – תעשה מה שבא לך אתה לא מפחיד אותי בזה שתמחק ו/או תעיף אותי, להיפך זה רק יחזק לי את הידיעה שאתה מסוגל רק להעביר ביקורת ולא לקבל אחת. אף אחד לא קילל אותך ולא השמיץ, רק נרשמה פה האמת בסגנון שאתה אוהב לכתוב.
ועכשיו שני קישורים לא ישראלים שמראים את מקור המונח עונת המלפפונים (ולא מנחם, לתרגם לא נחשב להמציא. כנ״ל בנוגע ל׳קרשים׳ ׳חצים׳ ׳בונבונים׳ ועוד ביטויים שניכסת לעצמך אבל הם פשוט תרגום של ביטויים שהיו שגורים בעיתונות האמריקאית) –
http://www.worldwidewords.org/weirdwords/ww-cuc2.htm

https://en.wikipedia.org/wiki/Silly_season#:~:text=In%20the%20United%20Kingdom%20and,languages%20as%20the%20cucumber%20time.

etayle
etayle
24/08/2020 11:04:50
Reply to  Glal

הטענה על הסגנון הנלוז שהשתמשת. לא על התוכן.

John
24/08/2020 12:40:32
Reply to  Glal

הי. לא הייתי נוכח בכל התכתובות שלכם לכן אתייחס רק למה שאפשר.
אני גם מחשיב עצמי לבן אדם יצירתי עם הלשון. יש לא מעט מקרים בהם אני משתמש בביטויים שאני בטוח שהמצאתי ומגלה שאחרים השתמשו בהם קודם. לבני הקטן נהגתי לומר ש'חכם יודע', 'נבון יודע את מה שיודע' ו'משכיל יודע את מה שהוא לא יודע'. זה סתם יצא ממני בגלל שמגיל 3 הוא החליט שהוא יודע הכול ורציתי לחנך אותו. יום אחד גיליתי שזה משפט מפורסם של לאו צי, פילוסוף טאויסטי סיני. מעולם לא שמעתי ביודעין משפט זה ומעולם לא קראתי אף ספר על טאויזם.
/
מנחם בילה בארה"ב ובתור אחד שבילה בארה"ב לא מעט ובא ממשפחה אמריקאית שמאוד חובבת ביטויים ואנלוגיות באנגלית מעולם לא שמעתי אמריקאי או עיתוני אמריקאי משתמש במושג cucumber time. שאלתי את חמי שהוא הולנדי והוא אמר לי שיש ביטוי בהולנדית שהוא בול יושב על מה שמנחם הגדיר. שזמן המלפפונים זה כשכולם בפגרה וזה זמן של העיתונות להחדיר סיפורי צבע. ברדיט קוראים לזה shit posting או shit post season. הסיכוי שמנחם לא שמע זאת ביודעין הוא מספיק בשביל להאמין לגרסתו או לתת לו להינות מהספק.
/
בנוסף אני אוהב להלחין מנגינות או ליצור סמפלים מוזיקאליים. לא מעט פעמים נוצרים לי מנגינות מהראש שאני מגלה שהולחנו על ידי להקות או אמנים שמועלם לא שמעתי עליהם קודם. האם מדובר על great minds think alike? או שאולי נעימה ששמעתי במוזיקת רקע בהמתנה לרופא שיניים או במועדון בשנת 97 חדרה לאונה האחורית שלי והושלכה על הנייר והתערבבה בתהליך יצירתי? לגבי ביטויים שמנחם שאל מאנגלית כדי לתאר קטגוריות סטטיסטיות: boards יכול להיות מתורגם גם ל"לוחות" המשעמם יותר. "חיצים" הוא לא תרגום של קליעות ובונבונים זה לא כינוי לאסיסטים שאני מכיר.

בקיצור אני לא נוהג לשלוף את המילה "שקרן" בקלות. גם אצלי במשפחה זה נחשב מושג שהוא קו אדום שלא חוצים בקלות. לפעמים לא מדייקים מתוך שיכחה, לעיתים משנים דעות ולפעמים אנחנו משתמשים בסיפור או דוגמא כדי להעביר מסר ועורכים חלק מהפרטים. המילה שקרן עבורי מכילה בתוכה malice. זהו. אני לא שופט לכאן או לכאן רק זורק את החוויה שלי לעניין

Ljos: The Gospel According to Biff, Christ's Childhood Pal
Editor
Reply to  John

קריפטומנזיה.

S&M
S&M
24/08/2020 13:46:20
Reply to  John

יפה ג'והן. 1+ חזק.

Avri
Avri
24/08/2020 15:19:52
Reply to  S&M

מהיום ג'ון יקרא יוהן. החם שלו הולנדי אז אני בטוח שהוא יחבב את הכינוי החדש.

John
24/08/2020 16:45:31
Reply to  Avri

הילדים שלי רבע אמריקאים, רבע סורים-חלבים, רבע הולנדים ורבע מרוקאים. אותי לא תפחיד עם מגוון תרבותי.
אגב, בגלל ששם המשפחה שלי בערבית, אחותי קוראת לי מוניר…

Avri
Avri
24/08/2020 18:31:31
Reply to  John

🙂

Yinon Yavor
Editor
24/08/2020 23:09:36
Reply to  John

ג'ון – תגובה נהדרת.
.
מזכיר לי שפעם מאוד כעסתי על אנשים כאלו, שתמיד מזלזלים ולא מאמינים לאף אחד. תמיד חושדים שמישהו מנסה לעבוד עליהם גם כשאין לכך שום ראיות.
מהר מאוד הכעס הזה הפך לרחמים. פשוט דמיינתי לעצמי איך זה לחיות בעולם שאני לא מאמין לאנשים וחייב לבדוק את טוהר מעשיהם וכוונותיהם. זה נראה ממש קשה, מבאס, ומייגע. אני פשוט מרחם על אנשים כאלו.
אם מישהו יספר לי משהו שאין לי מושג לגביו (סיפור דמיוני למשל: אפרים חוזר מהמטע ומספר שראה נחש צפע והרג אותו) – מה זה לוקח ממני אם אני מאמין לו? ואם אפרים סתם המציא את הסיפור על הנחש? זה עולה לי כסף להאמין לו? זה פוגע בי במשהו? ואם עד היום אפרים היה איש אמין מאוד – למה שאחשוד שהוא בודה את הסיפור?
.
בקיצור – לאנשים החשדנים יש לדעתי חיים הרבה יותר קשים. הם תמיד יחפשו את המניע הנסתר ואת "האדם שמרוויח מזה" כדי לפקפק באמיתותו של איזשהו סיפור. אולי הם צודקים – אבל רבאק – ביטוי מסכן שמישהו טוען שהמציא אותו – מה הנזק כאן? בחיי שאני מרחם על חבר'ה כאלה.

האווי לאסוף
האווי לאסוף
24/08/2020 10:49:36

מעורב מעולה מנחם, תודה רבה

etayle
etayle
24/08/2020 11:06:27

מנחם, אני כתבתי גם שם, זכותך המלאה לכתוב על פוליטיקה.
אותי אישית זה פחות מעניין, כי אין לי עניין להתדיין על פוליטיקה אמריקאית עם פרוגרסיבים, במיוחד אלה שבאתר שאת רובם אני מעריך. יש רוטר בשביל זה. פה אני מעדיף לדון על nba (לא אומר שלא אחטא בזה מידי פעם)

thog בוזז הדרכים
thog בוזז הדרכים
24/08/2020 16:48:54
Reply to  etayle

זה מסביר כל כך הרבה

S&M
S&M
24/08/2020 11:09:10

מנחם היקר והאהוב שלום,

אתה מייחס יותר מדי משקל לאידיוטים. כתוב מה שאתה רוצה, ופשוט תמחק תגובות שלא באות לך טוב בעין. שייחנקו.
לגבי עונת המלפפונים: אותי שכנעת. הלכתי לקרוא, ואכן היו ביטויים קרובים: עונת החמוצים, עונת ביכורי האבטיחים, עונת החייטים ועונת המלפפונים. אני די בטוח שהיה ביטוי דומה עוד לפני התיעוד הראשון שנמצא במאה ה-16 או ה-17, לא זוכר כבר מה היה קודם.
בכל אופן, הביטוי נזכר לראשונה בעיתונות הארצישראלית בשנות ה-20 וה-30. אני בספק שקראת אז עיתונים. מצוין שאתה הראשון שכתב אותו בעיתונות הספורט. ושם הוא תפס כמו אש בשדה קוצים, והפך למושג שהוא אבן יסוד לדיווחי הקיץ.

לגבי מי היה ראשון ומי המציא: בולשיט. כל הפטנטים הרשומים בהיסטוריה הם לא המצאה "ראשונית" של משהו. הם תמיד פיתוח של משהו שכבר היה ידוע. ההסטוריה האנושים מתקדמת שכבה אחרי שכבה. הפינה המעוגלת של האייפון לא הייתה יכולה להירשם כפטנט בלי המצאת הגלגל ובלי המתמטיקאים היוונים שחישבו רדיוס, קוטר ופאי. אין שום דבר שנולד יש מאין. הכל נבנה על דברים אחרים.
ולכן, גם אם אדם שמע את הביטוי בשפת אימו מגרמניה או אנגליה; וגם אם חייטים אנגלים יצאו לחופש בעונת המלפפונים; אף אחד לפניך לא כתב "עונת המלפפונים" בהקשר שאתה כתבת, ובזה נגמר הויכוח. אפל המציאו את הפינה המעוגלת? כל הטלוויזיות משנות ה-40 הן בעלות פינה מעוגלת, אז מה, אפל לא רשמו פטנט וקרעו את סמסונג במיליארדים על השטות הזו?
אז לך יש פטנט של עונת המלפפונים על ספורט בקיץ, ותפסיק להתרגש מכל אידיוט שכותב לך משהו. גם אתה בוטה, אז תן להם להיות בוטים, ותתעסק בבריאות שלך ובהנאה שאתה גורם לנו, ולא בכמה אידיוטים שלא מסוגלים לחבר שני משפטים מקוריים, ויש להם מה להגיד עליך.

ולגבי הפוליטיקה? אני במקומך הייתי מגביר את הכתיבה על זה. הם הרי מתים על הסיסמה "דווקא נתניהו", אז שיסבלו מזה שאתה כותב "דווקא לא טרמפ". אין תרופה יותר טובה לזה מאשר להגביר. התחלת חזק, ועכשיו תגביר לאט לאט. 😉

שמור על הבריאות. לחץ דם הוא גורם סיכון יחד עם קורונה.

zaknabut
zaknabut
24/08/2020 11:14:25
Reply to  S&M

כמה דיסוננס יש בתגובה כה יפה ובשם משתמש סאדו מאזו.

Ljos: The Gospel According to Biff, Christ's Childhood Pal
Editor
Reply to  zaknabut

הוא בסך הכל מנסה להגיד לך שיש לו הערכה לעיר סנטה מוניקה.

thog בוזז הדרכים
thog בוזז הדרכים
24/08/2020 16:51:08

אס אן אם זה לא רשת חנויות ביגוד?

Ljos: The Gospel According to Biff, Christ's Childhood Pal
Editor

זה רק נראה לא יקר?
אני לא מכיר. אבל אני לא דוגמא.

אשך טמיר המקורי
24/08/2020 12:23:14
Reply to  zaknabut

אלעד רבין זה אתה?!

S&M
S&M
24/08/2020 13:40:01
Reply to  zaknabut

תודה.
שם המשתמש שלי S&M מלווה אותי כ-30 שנים, מאז התכתבנו ב-BBSים עם מודם איטי.
השל שלי שמעון מורמי, וראשי התיבות זה הכינוי. כדי שיהיה משעשע/מיוחד, שמתי & ביניהן.
הכינוי הזה מוכר ע"י רבים מחברי מאז ועד היום.
https://www.facebook.com/shimon.morami
זה הכל. 😉

NFS
NFS
24/08/2020 12:05:45

מנחם, לדעתי לא צריך לאיים על אף אחד בזריקה מהאתר, ולא משנה דעתו (וכל עוד לא הספים בפרסומות, פורנו, הנוער ההיטלראי, אפרסמונים).
גם גלל, שמעולם לא הביע דעתו בפוסט על כדורסל, אלא רק צץ כשמדברים פוליטיקה הוא לגיטימי לחלוטין. ויפה שפירסם לינק למקור (לדעתו) של עונת המלפפונים. ביג דיל.
מי יודע, אולי "זו פשוט עונת המלפפונים" אמר אונן לתמר כשתפסה אותו עם מלפפון וחומר סיכה בדרך לשדה אי שם לפני כמה מאות שנים.

עידו גילרי
Admin
24/08/2020 12:20:57
Reply to  NFS

וראינו איך זה נגמר…

NFS
NFS
24/08/2020 12:41:55

לתמר באמת לא צריך לדאוג, בכל זאת בית מלוכה וכו'

עידו גילרי
Admin
24/08/2020 13:01:40
Reply to  NFS

אבל מה לגבי הזרג…ישר קיבל הרחקה מכל החיים.

NFS
NFS
24/08/2020 15:12:14

כי דגל בבטלה גמורה

Ari
Ari
24/08/2020 12:25:28

אחרי מה שלוקה עשה ביורוליג, לי היה ברור שמדובר בגאון בסדר גודל של מסי ג'ורדן ופדרר, הייתה תהייה מסויימת האם הוא ישתלב בNBA, לקח עשרה משחקים בשביל להבין שהוא לגמרי בlevel.
בלי פציעות הוא יסיים כאגדה. טופ 5 לדעתי

הרבה כבר כתבו, אבל הפוליטיקה לא עושה טוב לאתר הזה… היא לא עושה באופן כללי לאף אחד מוציא את כל המורסות המגעילות, אז כדאי לוותר

אשך טמיר המקורי
24/08/2020 12:40:57
Reply to  Ari

100+

עגל
עגל
24/08/2020 13:43:22
Reply to  Ari

הספק היחיד שלי לגבי לוקה הוא העמידות שלו לאורך שנים

אשך טמיר המקורי
24/08/2020 14:05:39
Reply to  עגל

למה שלא יהיה עמיד?
הוא לא מתפרע וקורע את עצמו בזינוקים והטבעות.
להיפך, הוא משחק איטי ומדוד.
הדבר היחיד שלצו זה קרסוליים רגישים וזה לא כזה נורא, גם סטף התמודד עם זה כל הקריירה.

עגל
עגל
24/08/2020 14:24:03

עונה ראשונה – 72 משחקים, העונה הוא עם פציעה טורדנית שלא הולכת לשום מקום ותחרבש להם כל סיכוי להגיע רחוק.
קצת מדאיג אותי. אולי זה קישור פסיכולוגי בהשפעת האיטריה הלטבית שנפצע המון

אשך טמיר המקורי
24/08/2020 14:36:23
Reply to  עגל

זה בסה"כ קרסול.
עונה שעברה הוא הגיע סחוט אחרי אליפות אירופה, נראה לי נתנו לו להתחיל באיזי.
הוא לא מסתמך על אתלטיות אלא על גודל וקרפטינס.
אם כבר שחקן שאני רואה בוודאות שחורות לבריאותי – אולדיפו.
בכל כניסה שלו נראה שהוא הולך לפצוע את עצמו, מתפרע ומתרסק על הרצפה.

דקסטר
דקסטר
24/08/2020 14:47:10

לא תהיה לו שום בעיה של עמידות.
ה NBA זו ליגה רכה -בלי מגע, המון עצירות במשחק ועונת משחקים שאפשר לקחת מנוחות מתי שרוצים.
אפשר להעביר קריירה נחמדה ב NBA גם בתור נכה

עגל
עגל
24/08/2020 15:05:42

אולדיפו – ברור.
אבל על אולדיפו אני לא בונה שיהיה בראשמור . . .

thog בוזז הדרכים
thog בוזז הדרכים
24/08/2020 16:54:39

רוב הפציעות המשמעותיות בכדורסל לא קשורות במגע בין שחקנים.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

מסכים יהיה בריא כמו סוס את משחק המורשת הוא כבר הביא מעכשיו לא צריך את ההצגה😎

אור
אור
24/08/2020 16:33:29

מנחם, תכתוב על פוליטיקה כמה שאתה רוצה אבל אתה לא יכול לצפות שלא יגיבו נגדך ולהשתלח בכל אחד שלא בא לך טוב בעין. קצת ילדותי כל הסיפור הזה כי באינטרנט אפשר להסתדר או להתעלם גם עם ירידות אישיות

ארז
Editor
24/08/2020 18:10:28

דוק, כל הכבוד. טור מנוסח היטב, בראש מורם, בלי להתנצל ובלי להתקפל. כל מילה מדוייקת ומהלב. גם אני לא מבין למה מי שלא מקבל את דעתך ממשיך לקרוא. אני למשל, כמה שאני קורא, אם משהו לא בא לי בעין, מדלג הלאה, או מוותר בכלל. דבר שקשה אולי לקוראים ישראלים להבין, ש״ימין/שמאל״ בארה״ב זה לא ימין שמאל בישראל. ״דמוקרטי״ יכול להיות בעד סיפוח ורפובליקני יכול להיות בעד פינוי התנחלויות (שזה בגדול היה קו מדיניות החוץ של ארה״ב עד לטראמפ, ודה פאקטו זה עדיין הקו). אנשים כמובן לא מבינים איך אפשר להיות רפובליקני ולהצביע ביידן, כי בארץ יש לנו פתק אחד, בארה״ב יש שלושה, לבית הנבחרים, לסנאט ולנשיא ככה שאפשר להיות רפובליקני ולהצביע לנשיא דמוקרטי, או אפילו לקונגרסמן דמוקרטי עם הרפובליקני לא מקדם את האינטרסים שלך כבוחר. וגם רפובליקני זה לא משהו אחד, אפשר להיות דתי-נוצרי, ואפשר להיות ליברטן אנרכיסט ושניהם מוצאים בית תחת הגג של המפלגה. כמו שלהיות דמוקרטי לא אומר להיות סוציאליסט.
גם יפה הזכרת שכל המועדונים, מכבי, הפועל וכו׳ ייצגו פעם השתייכות מחנית-אידיאולוגית, ומי שגדל בקיבוץ, או מושב, או שכונה מסויימת היה ״לנצח״ קשור לתנועה הזו. כמובן שהיום הכל שטויות ומי זוכר. אפילו האוהדים של בית״ר עם כל הפוזה לא יודעים מה זה בית״ר בכלל.
אז שוב כל הכבוד דוק על האמירה הנחרצת, ואם צריך, אז חותכים. יש טראש טוק, יש banter ויש גבול.

onetwo3
Editor
24/08/2020 18:51:19
Reply to  ארז

תגובה מיוחדת